În Programul de Guvernare liberalii vor să reia construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-prival, așa cum își propusese și renunțase Guvernul Dăncilă, iar pe lângă această amplă lucrare în Program se mai află și promovarea proiectului construirii unui inel feroviar în jurul Bucureștiului.
Conform Guvernului Orban, pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov se va utiliza studiul de fezabilitate din 2015, „pe un traseu și soluții tehnice moderne și prietenoase cu mediul ambiant (exemplu: tuneluri)”. „Autostrada Comarnic-Brașov în lungime de 58,0 kilometri și costuri 997,75 mil. de euro (prețuri 2014 MPGT) se va promova ca proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv” se arată în Programul de Guvernare.
Pentru demararea lucrărilor propriu-zise este necesar sprijinul Comisiei Europene și obținerea finanțării de la Banca Mondială, BEI și BERD. Guvernul Dăncilă, care a fost demis în urma moțiunii de cenzură, a renunțat la proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat, iar CSAT l-a declarat obiectiv strategic de interes național, astfel ar fi urmat să fie finanțat cu prioritate din bugetul statului. Dăncilă spunea că, în urma deciziei CSAT de la sfârșitul lunii iulie, autostrada se va construi mult mai repede, dar până acum, de foarte mulți ani, nu a fost făcut nimic.
În Programul de Guvernare al PNL se află și alte proiecte noi de investiții în domeniul rutier, precum drumurile expres: Craiova-Pitești, Conexiunea Aeroportului H. Coandă - Autostrada A3, Lugoj - Craiova. În lista de rezervă a drumurilor expres se află Constanța - Tulcea - Brăila; Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani - Suceava - Siret.
De asemenea, printre proiecte se află și variantele ocolitoare (VO) sau centuri ocolitoare: Drumul Național Centura Municipiului București; VO Vaslui, VO Giurgiu; VO Sf. Gheorghe; VO Bârlad; VO Timișoara; VO Zalău; VO Mangalia; VO Slobozia; VO Sighișoara; VO Bistrița; VO Vatra Dornei; VO Rm. Vâlcea; VO Miercurea Ciuc; VO Câmpulung Moldovenesc.
Programul de guvernare mai prevede, în ceea ce privește Capitala, realizarea unui inel feroviar, în zonele periferice ale municipiului ce poate decongestiona traficul de călători de tranzit din București și poate fi o soluție pentru conexiunea Capitalei cu localitățile limitrofe, reprezentând totodată și o alternativă urbană sustenabilă, nepoluantă, potrivit RomaniaTV.
Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.briskgrp.com/sector/transportation-infrastructure/