Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, a anunțat că a semnat un ordin inițiat de Paul Anghel, directorul general al instituției, care se referă la prețuri și afișarea acestora. Peste 30 de zile, după intrarea în vigoare a ordinului, prețurile mari vor fi notate cu același font ca prețurile mici, în cazul unor oferte.
„Perioada în care prețul mare era scris mic și cel mic era scris mare, pentru a vă atrage și a vă crea situații nedorite și neașteptate, s-a încheiat! Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la prețul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe etichetă era scris mic, mic de tot și prețul mare, dar real fără a avea eventual cadrul fermecat! De astăzi (n.r. marți) în 30 de zile, nu va mai exista prețul pentru care trebuia folosită lupa” a declarat Constantinescu.
În ordinul semnat de președintele ANPC se arată că „în cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”.
Te-ar putea interesa: Se închide circulația, pentru trei nopți, pe 4 kilometri din Autostrada Soarelui!
Ne poți urmări pe Facebook sau poți descărca aplicația gratuit și te anunțăm noi când apare ceva nou!
Sursa foto: https://www.bursa.ro/anpc-obliga-operatorii-economici-sa-afiseze-pretul-cel-mai-mare-si-pretul-cel-mic-al-unui-produs-cu-aceleasi-caractere-08980050