Municipiul București a fost atestat documentar în anul 1459, iar de atunci a trecut prin numeroase transformări și a fost martul unor evenimente deosebite. Iată câteva lucruri cunoscute foarte puțin, sau deloc, despre Capitala României, supranumită și „Micul Paris” din estul Europei, potrivit blog.hotelguru.ro.
1. București - primul oraș din lume iluminat cu petrol
Acest lucru se întâmpla în anul 1857, iar până atunci iluminatul străzilor din orașul de pe Dâmbovița era aproape inexistent.
2. Povestea mititeilor
Renumiții mici nu lipsesc de la o petrecere în aer liber. Puțini știu însă că produsul românesc a fost inventat din întâmplare, sau de nevoie, de Iordache Ionescu. Proprietar al restaurantului „La o idee”, Ionescu rămâne la un moment dat fără mațe pentru cârnați, drept pentru care se vede nevoit să frigă carnea cu bicarbonat de sodiu direct pe grătar.
3. Cartierul Cotroceni
În jurul anului 1600 Pădurea Cotrocenilor era un fel de ascunzătoare a tâlharilor și nelegiuitorilor. Numele de Cotroceni i se trăgea de la verbul „a cotroci” care atunci însemna „a te ascunde”, „a-ți pierde urma”. În Pădurea Cotrocenilor s-a ascuns și Șerban Cantacuzino în 1678 deoarece era acuzat că uneltește împotriva domnitorului Gheorghe Duca. Cantacuzino a stat ascuns în acea pădure 3 zile, până să fugă la turci, unde a primit ajutorul pașei. La revenire, în semn de mulțumire față de localnici a construit o mănăstire (între 1680-1682) în Pădurea Cotrocenilor. Mai apoi, și-a ridicat și un palat, tot în zona respectivă, înlocuit mai târziu cu Palatul Cotroceni.
4. Recorduri bucureștene
5. Povestea metroului din Drumul Taberei
În proiectul inițial al traseelor liniilor de metrou din Capitală era prevăzută o linie care lega Drumul Taberei de Balta Albă. Dar cum cartierul Drumul Taberei fusese construit de Gheorghe Gheorghiu-Dej, iar Nicolae Ceaușescu îl disprețuia pe acesta, a `mutat` din creion linia de metrou din Drumul Taberei în Militari, asta deși cartierul Militari nici nu era construit atunci. Motivul invocat: Drumul Taberei era locuit de burghezi, afirma Ceaușescu, care nu aveau nevoie de metrou.
6. Gara Filaret
Prima și cea mai veche gară din București. A fost inaugurată în 1869 și tot atunci a fost pusă în funcțiune și prima linie de cale ferată din România (București-Giurgiu). Pe vremea aceea, clădirea gării Filaret avea trei linii de cale ferată. Deși, după construirea Gării de Nord, Gara Filaret a rămas uitată, a fost declarată monument istoric.
Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://cartearecordurilor.ro/cel-mai-lung-lant-de-pizza/://www.bucurestiivechisinoi.ro/2012/04/bucuresti-filaret-prima-gara-a-capitalei/://adevarul.ro/news/bucuresti/zece-lucruri-trebuie-stii-despre-metroul-bucuresti-1_54eb2af0448e03c0fde72658/index.html://designedtotravel.ro/cartierul-cotroceni/://www.historia.ro/sectiune/general/articol/locul-in-care-s-a-nascut-gloriosul-mic-romanesc-carciuma-lui-iordache-ionescu-de-pe-covaci-no-3://www.torp.no/en/destinations/international/bucuresti/ ://www.unitischimbam.ro/bucuresti-primul-oras-din-lume-iluminat-public-cu-lampi-cu-petrol-lampant/