Adina Vlădean, comisarul european pentru Transporturi, a declarat că țara noastră este obligată ca până în 2030 să aibă trenuri care să circule cu 160 km/h. Este o obligație care face parte dintr-un plan al Uniunii Europene cu privire la infrastructura de transport, a precizat Vlădean.
„Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de rețeaua de transport europeană - TEN-T network. Acest plan conține hărți exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, pentru toate statele membre agregate desigur cu țările respective, cu obligații și oportunități, în sensul în care obligațiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde, inclusiv de inovare, adică introducerea sistemelor inteligente de transport atât pentru calea ferată, cât și pentru rutier, standarde legate de utilizarea acestei rețele. Pentru că este vorba de cale ferată, de exemplu, toată rețeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 km/h. Ne uităm la harta de infrastructură a României în această rețea și vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/h. Până când? Până în 2030, o altă obligație pan-europeană. Rețeaua esențială trebuie să fie definitivată până în 2030” a explicat Adina Vlădean, potrivit stiripesurse.ro.
Comisarul european pentru Transporturi a spus că România are disponibile „aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanțare pentru diverse proiecte din această infrastructură cu diverse termene de absorbție în acest exercițiu financiar”.
Te-ar putea interesa: Alternativa Techirghiol, un fel de autostradă care va face legătura mai ușor cu sudul litoralului!
Ne poți urmări pe Facebook sau poți descărca aplicația gratuit și te anunțăm noi când apare ceva nou!
Sursa foto: https://www.monitorulcj.ro/actualitate/92440-mai-multe-vagoane-pentru-trenurile-care-pleaca-spre-litoral