Privatizarea stagnează la CFR, dar concedierile continuă!
Miniștri cu probleme de justiție sau de imagine, o privatizare lăsată în aer, un interimat asigurat de premier și concedieri pe bandă rulantă. Cam așa se prezintă treburile la Ministerul Transporturilor și la CFR Marfă, unde privatizarea bate pasul pe loc, fiind blocată între Guvern și Consiliul Concurenței. Dacă Executivul amână aprobarea contractului de vânzare, Consiliul Concurenţei nu poate începe analiza necesară în astfel de cazuri privind existența sau nu a unui monopol.
Compania câștigătoare este GFR, care s-a angajat să dea 202 milioane de euro pentru pachetul majoritar de acţiuni al companiei. Negocierile au decurs în mandatul lui Relu Fenechiu, însă presa a pus sub semnul întrebării seriozitatea firmei câștigătoare.
Potrivit proiectului de act normativ prin care se aprobă vânzarea CFR Marfă, Gruia Stoica de la GFR are la dispoziţie 10 zile de la avizul Consiliului Concurenţei pentru a vira banii în conturile statului, dar nu mai mult de 150 de zile de la semnarea contractului. Analiza Consiliului Concurenţei ar putea dura însă şi câteva luni.
Dacă la acest capitol lucrurile sunt neclare și continuă să semene mai mult cu un eșec, așa cum au decurs treburile cu aproape toate privatizările importante demarate sub guvernarea USL, informațiile privind concedierile sunt din ce în ce mai multe și mai îngrijorătoare. Premierul Victor Ponta a anunțat, recent, că aproape 1.200 de persoane de la CFR Marfă vor rămâne fără serviciu.
Autor: Ana-Maria Gheorghe