Ca în fiecare an, profesorii care corectează lucrările de Limba și literatura română culeg din răspunsurile elevilor de clasa a VIII-a câteva perle. Printre `scăpările` copiilor la examenul de Evaluare Națională 2019, se numără următoarele:
„Originea autorului este o familie, o mamă și un tată”
„Originea scriitorului este continentul scoțian, dar a avut legături obraznice cu președintele Statelor Unite”
„Timpul verbului `a descoperit` este 1908, deci acum 110 ani”
„În timp ce citeam am adormit și am visat că pe geam se aruncă în cameră spioni FBI, CIA și de cyber-securitate, curioși ce jocuri am eu prin calculator”
„Cuvântul `băiețel` s-a format prin compunere de la vocativul `băi` și sufixul `ețel`”
„Textul este incomplet, nu înțeleg ce zic personajele și nici cerința. Această operă nam mai făcuto”
„Nu se știe cum era timpul verbului, acțiunea se petrece demult”
„Sinonim pentru `primejdioasă`: care îți rupe picioarele”
„Când citeam întins pe iarbă, au început să mă piște insectele. M-am umplut de bube, am fost dus la spital cu elicopterul și operat imediat”
Ce ți se poate întâmpla când citești? Exclusiv lucruri minunate! Dar și multe întâmplări”
„Cuvântul `băiețel` s-a format de la un băiat normal, dar mai mic”
„Sinonim pentru `făgăduiește`: prostește, aburește, fraierește”
„Cuvântul `nostalgic` se exprimă printr-o parte de vorbire din mijlocul vorbirii”.
Din păcate, Limba română încă reprezintă o problemă serioasă pentru unii dintre elevii de clasa a VIII-a. Din actuala generație de elevi, aproximativ 40% sunt analfabeți funcțional, adică recunosc literele, pot citi cuvintele însă, nu înțeleg sensul textului.
Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: /dordeneamt.ro/2018/03/06/patru-elevi-nemteni-s-au-calificat-la-faza-nationala-olimpiadei-de-pedagogie-psihologie/