În cadrul unui interviu de la TVR2, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit despre corupția din școli. Oficialul este de părere că sistemul de învățământ din țara noastră nu este mai corupt decât societatea. Cîmpeanu a spus și care sunt primii pași ce se vor face pentru eradicarea acestui fenomen.
„Școala este oglinda societății. Nu cred că în școală este mai multă corupție decât în societate. Există soluții (n.r. pentru eradicarea fenomenului). Tocmai de aceea vom începe din data de 14 septembrie cu organizarea unui concurs pentru ocuparea posturilor de director în toate școlile din România, un concurs care să privilegieze exclusiv competența. Vom avea o probă scrisă cu subiecte relevante și atent securizate, după care vom avea o probă de interviu la care, pentru prima dată vor participa, alături de reprezentantul Inspectoratului și autorității locale, doi profesori din școală, pentru prima oară, doi profesori titulari, aleși prin vot secret și, foarte important, un reprezentant al companiilor cu departamente puternice de resurse umane, un reprezentant al firmelor de recrutare sau un reprezentant al mediului universitar cu experiență în management instituțional și management educațional. Configurația acestei comisii de interviu, modul de organizare îmi dau încredere că vom avea un început bun pentru o coloană vertebrală solidă a întregului sistem de învățământ, pentru că directorii de școli sunt coloana vertebrală a întregului sistem de învățământ. Dacă un director de școală nu va permite în școala lui acte de corupție, atunci vom avea șanse, cu siguranță mai multe, să rezolvăm și această problemă” a explicat ministrul la TVR2, potrivit stiripesurse.directorylib.com.
Citește și: În ce condiții se vor impune din nou restricții anti-Covid. „Dacă noua variantă...”
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: https://www.antena3.ro/actualitate/sorin-cimpeanu-elevi-scoli-scenarii-600719.html