Încercarea Ministerului Educației de a se ocupa singur de manuale, nu a avut cele mai bune rezultate, din punct de vedere al conținutului, atât pentru elevi cât și pentru profesori. Specialiștii în educație spun că singura rezolvare a problemei este capacitatea profesorului de a filtra informația la clasă.
„Din punct de vedere estetic sunt foarte frumoase, din punct de vedere al conținutului puțin cam încărcate, așa știu să scrie manualele specialiștii noștrii din sistem.” a fost afirmația lui Valentin Popa, ministrul Educației.
Cristian Greșeanu, de la Uniunea Editorilor din România este de părere că specialiștii ministerului „și-au propus un proiect foarte ambițios. Să se ocupe de toate manualele din România. Strict organizatoric, nu erau dotați să facă față unei asemenea munci.” Faptul că România plătește în jur de 3 euro pentru un manual, mult mai puțin decât plătește Bulgaria de exemplu, și că nu dispune de o echipă de profesioniști, va conduce garantat la eșec.
„Am putea să acceptăm că e nevoie de oameni dedicați care să fie autori de manuale. Dacă ministerul rămâne singurul autor de manuale, probabil că se va ajunge la o soluție prin care experții permanenți dedicați trebuie angajați prin concurs de către editura didactică și pedagogică.” spune experta în educație Daniela Vișoianu.
Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, spune că de foarte multe ori în timpul dezbaterilor a atras atenția ministerului că există „un feedback negativ atât de la părinți cât și de la profesori, cu programa încărcată. Mingea se află în curtea ministerului – refuzi acel manual, nu îl mai declari câștigător.”
Sursa photo: //www.google.ro/search?q=manuale&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiH7eqCgN3cAhWE_aQKHcQnDZUQ_AUICigB&biw=1920&bih=925#imgrc=opKQDttAmd9xAM: