Un studiu efectuat de sociologii de la Universitatea Națională din Australia și Universitatea Reno din Nevada – SUA, desfășurat pe o perioadă de 20 de ani, a vizat prezența cărților în familiile cu copii din 27 de state din Europa, SUA, China și Australia.
Studiul a evidențiat, printre altele, faptul că numărul de cărți cu care copilul vine în contact în casă va influența direct modul în care acesta va dobândi abilități pe viitor. S-a observat că micuții care citesc cărți vor avea cunoștințe mai bune de IT, vor fi mai buni la matematică, vor avea șansa să-și finalizeze studiile, liceul și să absolve o instituție de învățământ superior, iar mai apoi vor avea șansa la un loc de muncă mai bine plătit.
O altă concluzie a studiului a evidențiat faptul că, în casele în care există un număr mare, diversificat de cărți, copiii vor avea acces mai ușor la o educație de tip academic, independent de alți factori (nivelul de educație al părinților, ocupația tatălui, PIB-ul per locuitor din țara respectivă sau regimul politic). Specialiștii în educație îi îndeamnă pe părinți, pentru a contribui la succesul în viață al copiilor, să le pună la dispoziție cât mai multe cărți și să fie ei înșiși un model din acest punct de vedere: să achiziționeze adesea cărți și să le citească.
Sursa foto: :/ ://www.copilul.ro/copii-3-6-ani/activitati-educative/Influenta-basmelor-in-dezvoltarea-copiilor-a8996.html