Institutul Sportiv Român, Consiliul Național al Elevilor, Federația Asociațiilor de Părinți din România, Raluca Ciulei și Asociația „Love for Life”, Consiliul Tinerilor din România, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România cer Guvernului să ia aminte la dorința a zeci de mii de copii care vor să facă mai mult sport și să introducă astfel în programa școlară mai multe ore de educație fizică, potrivit „Adevărul”.
„Rata abandonului şcolar este de 26,6% în zonele rurale, 17,4% în oraşe mici şi 6,2% în municipii. Sunt cifre alarmante, care spun un adevăr dur despre România şi anume că cei care locuiesc la sat au mult mai puţine şanse să reuşească în viaţă. Sportul era un refugiu pentru mulţi dintre aceşti copii şi pot să vă dau ca exemplu pe sportivii Elisabeta Lipa, Ivan Patzaichin sau Ghiţa Mureşan. Acum, de când s-a redus şi numărul de ore de sport şi nu s-a mai investit nimic în infrastructura sportivă şcolară s-a distrus şi acest refugiu. De aceea, nu mă miră concluziile excelentului demers realizat de Raluca Ciulei, de unde am aflat că dorinţa a peste 35 000 de copii este de a face mai mult sport. Haideţi să ajutăm copiii să se dezvolte prin sport şi astfel să aibă o şansă în viaţa” a transmis Adrian Socaciu, președintele Institutului Sportiv Român și a cerut Guvernului o discuție pe această temă cu reprezentanții Ministerului Educației și ai Ministerului Tineretului și Sportului.
La rândul său, Iulian Cristache, președintele Asociației Părinților din România a spus că, în momentul de față, „când se pune mare accent pe educația copiilor noștri, cel puțin la nivel declarativ, consider că trebuie să revalorizăm rolul orei de sport în dezvoltarea propriilor copii. Sportul ajută, pe lângă capacitățile motrice, la sănătatea mintală, esențială în dezvoltarea personală”.
Și Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra necesității introducerii mai multor ore de sport în programa școlară, având în vedere că mișcarea, din păcate, „este din ce în ce mai absentă din viaţa elevilor, încă de la vârste fragede. Cauzele sunt multiple: de la infrastructură şi echipamente inexistente sau uzate, până la dezinteres din partea şcolarilor şi a profesorilor. Toate aceste aspecte au o importanţă uriaşă: interesul celor implicaţi în mod direct în activitatea sportivă trebuie susţinut prin infrastructură şi echipamente adecvate, pentru a arăta că mişcarea este esenţială. De asemenea, mai există o problemă, anume modul în care se doreşte realizarea orelor de educaţie fizică din România: într-un mod foarte rigid şi respingător, care aduce aminte de epoca trecută – potrivit reglementărilor actuale, toţi elevii ar trebui să fie notaţi după anumite standarde, precum viteză, rezistenţă şi altele. Or, aceste fapte au condus la dezinteresul elevilor şi profesorilor; în foarte puţine cazuri orele de sport se desfăşoară „ca la carte”, ceea ce îi determină pe şcolari să nu facă mişcare de plăcere, în timp ce în majoritatea unităţilor de învăţământ orele de sport sunt nişte pauze mai mari pentru elevi. Soluţia este simplă: infrastructură şi echipamente moderne, mai mult timp pentru sport şi o flexibilizare a desfăşurării acestor ore, alături de eliminarea notării, astfel încât elevii să facă mişcare pe bune, din interes şi plăcere” a precizat președintele CNE, Petru Apostoaia.
Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.viata-libera.ro/educatie/93992-ce-cuprinde-manualul-de-educatie-fizica-pentru-clasa-a-v-a