Noua procedură de înregistrare a contractelor de închiriere la organele fiscale a fost stabilită de Fisc, acum este posibilă inclusiv înregistrarea online a documentelor. Această nouă procedură este opțională, deoarece începând din martie anul trecut, nu mai este obligatorie înregistrarea la organele fiscale a contractelor de locațiune (închirieri) pentru că ele se declară în Declarația unică.
Noua procedură însă, oferă posibilitatea celor care închiriază locuințe sau spații să înregistreze contractele inclusiv online, înregistrându-le în evidența ANAF de unde să obțină o confirmare că există și este înregistrat în baza de date.
Această înregistrare poate să fie de folos locatorului, adică celui care închiriază, pentru că în anumite situații el are nevoie de o copie după contractul de închiriere vizat de ANAF pentru diferite instituții. De asemenea, contractul sub semnătură privată (neautentificat la notar) înregistrat la Fisc, este titlu executoriu. Conform avocat.net, și locatarul are nevoie ca locatorul să înregistreze contractul la Fisc pentru că altfel nu poate beneficia de anumite subvenții de chirie.
Locatorul va putea mai întâi să meargă să înregistreze contractul la organul fiscal sau să o facă online și abia apoi să depună declarația unică pentru plata impozitelor și eventualelor contribuții. Cererea de înregistrare a contractelor de locațiune se poate depune la ghișeu, prin poștă sau acum și prin mijloace electronice de trimitere la distanță.
Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://blog.storia.ro/2018/10/03/contract-inchiriere-model-inregistrare-anaf-chirias-apartament/