„Cifra 13 spunem ca poartă ghinion, dar pentru noi, 2013 ne-a adus noroc, pentru că Dacia a avut parte de o performaţă comercială foarte bună. Dacia a vandut la nivel mondial 429.540 de unităţi, în creştere cu 19,3% faţă de anul precedent, pe o piaţă in scădere“, a declarat Thomas Dubruel, director comercial al grupului Renault în România.
Francezilor le place Dacia
Dacia a înregistrat în luna ianuarie cea mai puternică creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi în Franţa, cu 18%, la aproape 9.000 de unităţi, ajungând la o cotă de piaţă de de 7,16%. Contextul în care se înregistrează această creştere este unul favorabil întregii industrii auto, piaţa franceză revenind uşor pe creştere după mai mulţi ani de scădere, scrie Mediafax.
Dacă în Franţa sau în Germania Dacia vinde foarte bine, în ţara unde se construieşte această marcă de automobile, în România, vânzările au stagnat.
Constructorii Peugeot-Citroen şi Renault şi-au consolidat poziţia dominantă, înregistrând o cotă de piaţă combinată de 59,27%, faţă de 54,77% cu un an în urmă. Înmatriculările totale ale celor două concerne au urcat cu 8,8% în prima lună din an, la aproape 74.400 unităţi. Cu creşteri de 18% la Dacia şi 10,5% la marca Renault, grupul Renault a înregistrat un avans de 12,4% al vânzărilor în ianuarie, la 34.150 automobile, revendicând 27,22% din piaţă, faţă de 24,35% la începutul anului trecut. Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a avut vânzări în creştere cu 4,5%, la 4.700 unităţi, cu o cotă de piaţă de 3,77%.