Premierul Victor Ponta, săptămâna trecută, la aniversare a 15 ani de la privatizarea Dacia: „Am susţinut şi vă asigur că voi susţine, indiferent de poziţia pe care o voi avea în statul român, construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, care se va face, indiferent de zvonuri, pentru că înţelegem că este vitală pentru competitivitatea uzinei din România şi pentru că este o datorie a statului român de a fi partener pentru marii investitori“.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a doua zi: „Piteşti-Sibiu se califică la regim de drum expres, dacă calculăm din punct de vedere economic, dar şi având în vedere că Sibiu-Făgăraş-Braşov şi tot ce înseamnă Valea Prahovei-Ploieşti-Bucureşti se califică la regim de autostradă. Iar Sibiu-Piteşti se califică la regim de drum expres pentru că se adresează unui număr de peste un milion de locuitori şi o activitate economică deosebită în zonă“.
În altă ordine de idei, România se va umple de drumuri expres. Cei 1.800 de kilometri de autostradă promişi de fostul ministru Dan Şova se vor transforma în cea mai mare parte în drumuri expres. Astfel, până în 2030, în România ar trebuie să fie construiţi 479 de kilometri noi de autostradă şi 2.403 kilometri de drumuri expres, potrivit unei sinteze a Master Planului General de Transport, document de care depinde atragerea de fonduri europene în domeniu şi pe care România l-a prezentat Comisiei Europene. Necesarul pentru toate proiectele din sectorul rutier cuprinse în Master Plan este estimat la 26 de miliarde de euro, proiectele urmând să fie prioritizate în perioada următoare. Master Planul a fost prezentat în Parlament, de către ministrul Transporturilor Ioan Rus. Noul plan privind dezvoltarea infrastructurii rutiere arată că, în următorii ani, nu se mai pune accent pe construirea de autostrăzi. În timp ce Comarnic-Braşov este „în aer”, singura soluţie spre munte rămâne DN1, calea rutieră cu cele mai multe accidente mortale. Tronsonul vital pentru Europa a fost uitat de Guvern!