CAB confirmă conflictul de interese în cazul Oanei Niculescu-Mizil
Curtea de Apel Bucureşti a respins azi contestaţia deputatei PSD Oana Niculescu-Mizil faţă de o decizie a inspectorilor de integritate, potrivit căreia aceasta a încălcat legea când şi-a angajat mama la biroul parlamentar.
Decizia de azi a judecătorilor vine după ce inspectorii ANI au sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu privire la posibila săvârşire de către Oana Niculescu-Mizil Ștefănescu Tohme, și alți patru deputați din Parlamentul României, a infracţiunii de conflict de interese, prevăzută şi pedepsită de art. 2531 din Codul Penal al României și după iniţierea demersurilor în vederea anulării contractelor încheiate cu încălcarea prevederilor legale privind conflictul de interese.
Agenția Națională de Integritate anunța, în septembrie 2011, că a constatat, în urma procedurilor de evaluare, încălcarea regimului juridic privind conflictul de interese în materie administrativă și indicii referitoare la posibila săvârșire a infracţiunii de conflict de interese, prevăzută şi pedepsită de Codul Penal al României, de către deputatul Oana Niculescu-Mizil Ștefănescu Tohme.
A avizat angajarea mamei sale
„În urma evaluărilor demarate în luna noiembrie 2010, s-au constatat următoarele că doamna Oana Niculescu-Mizil Ștefănescu Tohme, Deputat în Parlamentul României, a propus angajarea și a avizat contractul individual de muncă privind angajarea mamei sale, doamna Lidia Niculescu-Mizil Ștefănescu, începând cu data de 29.04.2009 - prezent, în cadrul Biroului Parlamentar deţinut în Circumscripţia electorală nr. 42 București, încălcând, astfel, prevederile Legii nr. 161 din 19 aprilie 2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei”, se arată în comunicatul ANI.
Potrivit ANI, „fapta persoanei cu privire la care s-a constatat nerespectarea regimului juridic al conflictului de interese constituie temei pentru eliberarea din funcție, precum şi interdicția de a mai ocupa o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani de la data rămânerii definitive a raportului, ori, după caz, constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementărilor aplicabile demnității și funcției respective”.