USL, în criză de specialiști sau de membri onești?!
Drumul către Direcția Națională Anticorupție (DNA) este străbătut, din ce în ce mai des, de către tot mai mulți membri ai USL, printre care și miniștri sau persoane propuse pentru anumite portofolii, cum ar fi cel al Transporturilor. Se pare că aici este un minister blestemat pentru PNL, partidul care și-a negociat acest domeniu și care trebuie să desemneze un ministru. Dacă Relu Fenechiu a fost condamnat de prima instanță de judecată pentru prejudicierea bugetului de stat, acum a venit rândul și lui Ovidiu Silaghi, propus pentru a prelua Transporturile, să răspundă în fața acuzațiilor de corupție.
Deranjați că le sunt date planurile peste cap de către anchetatori, liderii USL susțin că totul este, de fapt, “mâna” lui Băsescu și nicidecum faptul că unii liberali, pesediști sau conservatori aflați în funcții înalte ar fi râvnit la bani nu tocmai curați. În ciuda faptului că au fost avertizați că Ovidiu Silaghi nu este cea mai bună nominalizare pentru Ministerul Transporturilor, atât timp cât asupra sa planau niște suspiciuni de fapte de corupție, reprezentanții Coaliție de guvernare n-au vrut să facă niciun pas în spate și au refuzat să vină cu altă propunere. Nici măcar în al 12-lea ceas, când DNA a cerut începerea urmăririi penale, iar Ovidiu Silaghi și-a retras candidatura pentru ministerul amintit, USL nu a venit cu o propunere viabilă pentru acest portofoliu. În astfel de condiții, ne întrebăm dacă această Coaliție nu cumva duce lipsă de experți sau de oameni onești care ar putea conduce un minister important, cum este cel al Transporturilor?!
Vădit deranjat de această nouă lovitură de imagine, premierul Victor Ponta a precizat că președintele Traian Băsescu trebuie, conform Constituției, să numească noul ministru al Transporturilor în interiorul termenului de 45 de zile, cât este interimatul pe care îl asigura el, arătând că USL va avansa nominalizarea până expiră termenul.
Autor: Ana-Maria Gheorghe