Dacă reușim să realizăm un proiet, îl distrugem, în scurt timp prin...nepăsare. Fenomenul tipic românesc a fost aplicat și în cazul celei mai pitorești șosele din România, Transalpina, drum ce traversează Munţii Parâng la o altitudine de peste 2.100 de metri, riscă să fie distrusă. Şoseaua a fost lăsată de izbelişte după ce s-au cheltuit aproximativ 350 milioane euro, din care o treime doar dobânzi, potrivit romanialibera.ro.
Bolovani căzuţi pe carosabil, podeţe neterminate, surpate pe alocuri, strangulări ale drumului, asfalt sărit, versanţi neconsolidaţi, şanţuri de scurgere a apelor şi parapeţi lipsă. Cam așa arată, în acest moment, Transalpina. Iar lucrul acesta să nu vă gândiți că se întâmplă după zeci de ani de uzură, ci după numai cinci ani de la începerea lucrărilor de reparaţie. Astfel, șoseaua cea mai înaltă din România concurează pentru postura de unul dintre cele mai periculoase drumuri din țara noastră.
De un an pe şantierul şoselei nu se mai întâmplă nimic. Contractul de reparaţie a fost semnat cu firma Romstrade în septembrie 2008 şi prevedea un termen de definitivare a lucrărilor de 18 luni. Adică şoseaua trebuia să fie gata în primăvara anului 2010. La finele anului trecut, Nelu Iordache, patronul firmei care primise contractul de execuţie, respectiv Romstrade, a fost reţinut sub acuza de deturnare de fonduri europene destinate infrastructurii, iar firma sa a intrat în insolvenţă. De atunci lucrările au fost părăsite şi nu se vede un orizont clar de reluare a acestora în pofida declaraţiilor optimiste făcute de şefii CNADNR şi a traficului turistic intens care ar trebui să fie un argument. Potrivit companiei, lucrările au fost definitivate doar în proporţie de 80%, scriu jurnaliștii de la România Liberă.
Fără şanţuri de scurgere a apelor, fără o protecţie a versanţilor, şoseaua are cele mai mari şanse să se distrugă şi mai mult în cursul iernii care urmează. Fără definitivarea lucrărilor, banii cheltuiţi până în prezent vor fi aruncaţi pe apa sâmbetei.
Sursa foto: HotNews.ro