Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Administratie
 
Adaugat: 10 August 2018
 
StangaStanga
DreaptaDreapta

         Podul de circulație feroviară din zona satului Bobolia, comuna Poiana Câmpina este un obiectiv strategic în zonă, iar pierderea stabilității structurii ar duce automat la închiderea circulației feroviare pe ruta Ploiești Vest - Brașov. Acest pod necesită intervenții urgente deoarece trei dintre pilele (picioarele) sale sunt afectate de ploile abundente din ultima perioadă (7 iunie, 30 și 31 iulie 2018).

         Podul feroviar de la Bobolia a fost construit în anul 1909, pe vremea Regelui Carol I și a fost reabilitat în urmă cu aproape zece ani. Este un pod din beton armat, cu cale dublă de rulare, iar pe acest pod se află linia principală de circulație feroviară spre Brașov, respectiv spre Ploiești. În ultimii doi ani, la pod au început să apară probleme generate în special de ploi, iar în ultima vreme (datorită numeroaselor ploi din acest an) aceste probleme au devenit din ce în ce mai grave.

        La începutul lunii august, la solicitarea primarului Alin Moldoveanu, reprezentanți ai Secției CFR L5 Câmpina și ai Primăriei comunei Poiana Câmpina au cercetat din nou podul și au încheiat un proces verbal de calamitate privind degradările apărute la pragul de fund (lucrările realizate pentru regularizarea albiei râului) și la placa din beton armat aferentă picioarelor 6, 7 și 8 ale podului, adică trei dintre picioarele situate în albia râului Prahova. Pentru că procesul de degradare se manifestă continuu, se impun lucrări urgente de refacere a pragului de fund, pentru prevenirea pericolului de erodare a pilelor afectate.

        După cum reiese din procesul verbal de calamitate, până la executarea unor lucrări definitive la infrastructura afectată, CFR va efectua lucrări provizorii de punere în siguranță prin descărcarea în albia râului Prahova, în amonte și aval de picioarele 6, 7 și 8, a minim 1.500 traverse din beton care să protejeze fundația și să nu permită erodarea și mai pronunțată a albiei la creșterea vitezei apei, în urma ploilor torențiale.

        Ploile din luna iulie au agravat problemele de siguranţă privind exploatarea podului de cale ferată de la Bobolia, sat aparţinând comunei Poiana Câmpina. Cum acest pod este vital pentru traficul feroviar pe ruta Bucureşti - Braşov, s-au demarat acţiunile necesare unor lucrări preliminare de asigurare a podului.

 

 



 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
Primarul municipiului Bistrița a semnat un nou contract pentru proiec...
 
Primarul comunei Florești anunță că amplasamentul pentru construir...
 
Clasa principală a unei grădinițe din Municipiul Câmpina a fost re...
 
„Construim aceste două blocuri pe strada Smârdan și în Războien...
 
A început asfaltarea drumului Mâsca-Măderat-Arăneag.
 
Iluminat public controlat prin telegestiune, dar și stațiile de trat...
 
Primăria Craiova derulează o campanie de primăvară de ridicare a d...
 
Alexandru Teodor Chirilă este candidatul PNL la Primăria Poiana Teiu...
 
 
 
 
ECONOMIE
 
Vești bune pentru români! Scad facturile la gaze naturale

» 15 Mai 2024 | Comentarii 0
 
ACTUALITATE
 
Rusia amenință România că va testa sistemele Patriot pe teritoriul nostru

» 14 Mai 2024 | Comentarii 0
 
BEAUTY
 
5 trucuri pentru un machiaj de vară durabil, natural și fresh

» 15 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Dealul Lempeș, rezervația unde cresc două plante unice în Europa

» 15 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL IALOMITA
 
Primăria Amara, anunț pentru locuitorii de pe 4 străzi ale localității

» 15 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL GIURGIU
 
Deputat PNL de Giurgiu: Fiecare localitate are problemele sale specifice

» 14 Mai 2024 | Comentarii 0