În anul 1871, pe locul actualului pod Traian, a fost montat un Pod de Fier ce traversează Bega, care a devenit o emblemă a orașului datorită cadrului natural deosebit în care se află, dar și din cauza evenimentelor care au loc aici. Podul este situat între cartierele Cetate și Iosefin-Elisabetin, a fost demontat în 1915 și remontat în 1916 pe locul unde se află și acum, între strada Ady Endre și Andrei Mureșanu.
Potrivit legendelor care circulă prin oraș, podul ar fi fost proiectat de celebrul inginer Gustave Eiffel, cel care a proiectat și Turnul Eiffel din Paris. În realitate, infrastructura podului a fost realizată de Lad Karolu, un inginer din cadrul Serviciului Tehnic al primăriei orașului liber regesc Timișoara. Podul în sine a fost construit de Fabrica de poduri din Reșița, care aparținea de Societatea austro-ungară de căi ferate. Primăria Timișoara de la acea vreme a dispus executarea fundațiilor și elementelor de la capetele podului, lucrări care s-au încheiat pe 31 octombrie 1914.
Timp de 44 de ani, podul a fost circulat și de mașini, însă după 1916 a avut destinația de pod pietonal. Se numără printre cele mai frumoase poduri din Timișoara, fiind îndrăgit în special de tineri pentru romantismul zonei.
Citește și: Muzeul de Artă din orașul Râmnicu Vâlcea!
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: ://www.pressalert.ro/2014/05/ce-noutati-despre-amenjarea-turnului-de-apa-si-podului-de-fier-au-autoritatile-din-timisoara/://www.banatulazi.ro/podul-de-fier-din-iosefin-intre-istorie-romantism-si-proiecte-fanteziste/://spotlight-timisoara.eu/pf/podul-de-fier-din-iosefin/