Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Stiri
 
ACTUALITATE
Adaugat: 28 Martie 2017

Rodrigo Maxim, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari a surprins in mod elocvent, cum stau lucrurile in realitate: “Depourile au ajuns adevarate cimitire de locomotive”.

In 1990, CFR detinea mai mult de 153.000 de vagoane pentru trenurile de marfă şi călători şi 4.400 de locomotive, dintre care 142.000 de vagoane transportau marfa. La CFR Marfa, de exemplu, au mai ramas acum doar 32.000 de vagoane. Cei care au condus ani la rand aceste companii de stat le-au casat si le-au vandut la fier vechi. Astfel din 2008 si pana in 2013, principalale companii feroviare de stat, CFR Calatori si Marfa au vandut la fier vechi aproximativ 100.000 de vagoane si 1.200 de locomotive. Acest lucru a facut, in anul 2013, obiectul unui control al Corpului de Control la primului ministru, ale carui concluzii suna astfel: "CFR Marfă nu a valorificat la maximum vagoanele casate şi vândute ca fier vechi, având ca rezultat diminuarea veniturilor" (Raportul de Control nr.9292/2013).

Astfel, CFR Marfa a incercat sa refoloseasca materialul rulant invechit, prin reparatie si repunerea in activitate, in conditiile in care in anii de dinaintea crizei economice exista o cerere in crestere de contracte de transport. Asocierea in 2007, intr-un joint venture numit Rolling Stock, cu Grup Feroviar Roman si Raiffeisen Bank, in care compania de stat venea cu 79 de locomotive si 6.400 de vagoane, din „parcul rece”, adica erau vechi sau defecte si nu mai puteau fi folosite, iar partenerii privati veneau cu banii pentru reparatii.

Dupa  cinci ani in care materialul rulant a fost reparat, s-au inlocuit piesele lipsa sau defecte si apoi au fost inchiriate mai departe, iar profitul a fost anual reinvestit, asocierea cu o companie privata a adus, in anul 2015, CFR Marfa incasari din dividende de aproximativ 2,5 milioane euro.

Comparatia vorbeste de la sine. Statul, in 5 ani, intre 2008 – 2013, a casat 100.000 de vagoane si 1.200 de locomotive. In 7 ani, intre 2007 – 2014, Rolling Stock cu 79 de locomotive si 6.400 de vagoane care au fost reparate si repuse in activitate a adus profit de 2,5 milioane euro pentru CFR Marfa. Faptul ca statul este un manager slab nu mai este o noutate.

Un management necalibrat cerintelor unei piete libere a adus CFR Marfa in situatia in care, desi este lider de piata, cifra de afaceri sa fie in continua scadere, profitul sa fie zero, iar pierderile cumulate din 2011 pana in 2015 sa fie de 947.813.220 lei. In plus, CFR Marfa concediaza personal in acelasi ritm in care inregistreaza si pierderile. In 2010 in companie munceau 11.588 persoane, insa numarul acestora a scazut la 6.324 persoane in 2015, fiind in continua scadere si in prezent.

Sursa foto:http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/news-in-brief-74.html


Comentarii 0 Comentarii

Operator:   
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
Elevii, scrisoare deschisă pentru candidații alegerilor locale: Să se angajeze să prioritizeze educația!
Consiliul Național al Elevilor a transmis o scrisoare deschisă candi...
 
Târg de Florii cu produse montane românești, în curtea Ministerului Agriculturii
Începând de astăzi și până pe 27 aprilie, în curtea Ministerulu...
 
Românii din străinătate vor putea cumpăra titluri de stat
Ministerul Finanțelor va pune la dispoziția românilor din străină...
 
Un nou aeroport internațional se va construi în România. Va fi singurul din țară cu anumite facilități
Proiectul Aeroportului Internațional Galați-Brăila a primit acordul...
 
Mii de restaurante din stațiunile turistice au fost controlate de ANSVSA: S-au dat amenzi de peste 2 milioane de lei
Inspectorii ANSVSA au controlat în ultima săptămână mii de restau...
 
ANM anunță vreme caldă în minivacanța care urmează, dar și precipitații în unele zone
Vreme caldă și precipitații izolate în minivacanța de 1 Mai și P...
 
MAE, atenționare de călătorie pentru 1 Mai
Românii care vor să tranziteze Ungaria spre destinații din Europa t...
 
Sfaturile unui Părinte în pragul Paștelui: Nu vă umpleți doar cu pregătiri de mâncăruri
Părintele Pimen Vlad a oferit românilor o serie de sfaturi în pragu...
 
 
 
 
POLITICA
 
Crin Antonescu, despre viitorul președinte al României: Profil conturat de idei credibile

» 09 Mai 2024 | Comentarii 0
 
ECONOMIE
 
APIA: Se acordă 2,66 milioane lei pentru crescătorii de animale

» 08 Mai 2024 | Comentarii 0
 
SANATATE
 
Cele mai bune materiale pentru perna de dormit

» 08 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Satul de vacanță Zaga-Zaga, o destinație inedită din Delta Siretului

» 08 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL BOTOSANI
 
Comuna Stăuceni face economie la buget cu ajutorul tehnologiei moderne

» 08 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL ARGES
 
Primarul Piteștiului anunță construirea a două blocuri pentru tinerii specialiști

» 07 Mai 2024 | Comentarii 0