Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Turism
 
ATRACTII TURISTICE
Adaugat: 13 Februarie 2018

      La 6 iunie 1987, ziarele vremii anunţau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piaţa Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcţie. Dincolo de propaganda specifică perioadei, lucrarea a fost, într-adevăr, finalizată într-un timp-record, chiar dacă operaţiunile pregătitoare construcţiei propriu-zise începuseră cu mai multe luni înainte.

       Acum 31 de ani, nu numai şeful de lucrări era prezent non-stop pe şantier, ci şi însuşi ministrul. "Se lucra în trei schimburi, iar ministrul Construcţiilor Industriale, Ion C. Petre, avea un container pe şantier, în care a stat până s-au terminat lucrările", îşi aminteşte inginerul constructor Gheorghe Polizu, la acea vreme angajat al ministerului menţionat, acum preşedinte al Patronatului Societăţilor în Construcţii.

      Pentru ca totul să se desfăşoare cât mai rapid, Nicolae Ceauşescu împărţise toate lucrările de infrastructură din zona centrală a Bucureştilor, astfel încât de fiecare dintre ele să fie responsabil câte un ministru, mai spune Polizu. "Dacă apăreau probleme deosebite, Ion Dincă, zis şi Ion Te-leagă, dădea dispoziţie ca un adjunct de ministru să stea pe un excavator până la soluţionarea lor", a mai declarat el. Inginerul constructor spune că acum, la lucrările de infrastructură, lipseşte gândirea în perspectivă. "Constructorii mai mult stau, meşterul se împiedică, proiectantul e cine ştie pe unde", a conchis Polizu.

      Proiectarea pasajului a fost făcută de Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto (IPTANA) la cererea autoritatilor comuniste, iar construcţia a fost realizată de Ministerul Construcţiilor Industriale alături de un societăţi locale.

     La Piaţa Unirii au lucrat sute de oameni, fără întrerupere. Lucrarea a fost extrem de complexă, pentru că pasajul, lung de 900 de metri, a supratraversat două magistrale de metrou şi cursul râului Dâmboviţa.

sursa foto:https://www.click.ro/news/bucuresti/pasajul-unirii-din-bucuresti-inundat-urma-furtunii


Comentarii 0 Comentarii

Operator:   
 
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
Video Games Museum se va deschide în București, de către Asociația...
 
Ediția a XVII-a a Festivalului Clătitelor de la Prejmer are loc pe 6...
 
A început „răsfățul culinar într-un peisaj de primăvară”.
 
Un traseu dedicat bărcilor nepoluante se va deschide în Delta Dunăr...
 
Evenimentul se va desfășura până pe 21 aprilie.
 
Alternativă la orașele aglomerate de pe Valea Prahovei.
 
A fost deschisă expoziția „Chipuri și veșminte din Șchei”, di...
 
Curio Collection by Hilton se va deschide în această vară, la Timi...
 
 
 
 
DECONCENTRATE
 
Climatolog, despre schimbarea radicală a vremii: E un semnal de alarmă!

» 19 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
ACTUALITATE
 
Ciucă spune de ce armata NU va fi obligatorie în România, în următorii doi ani

» 19 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
INGRIJIREA TENULUI
 
Produse care, folosite pe ten, provoacă iritații și acnee

» 19 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Autobuzele etajate vor fi scoase pe traseu, în Constanța, pentru minivacanța de Paște
CONSTANTA
» 19 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL CLUJ
 
Urmează să se pregătească șantierul pentru Spitalul Regional de Urgență Cluj

» 19 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL BISTRITA NASAUD
 
O nouă parcare se amenajează în Bistrița: „Continuăm în ritm susținut...”

» 18 Aprilie 2024 | Comentarii 0