Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Stiri
 
ECONOMIE
Adaugat: 14 Iulie 2013    Actualizat: 14 Iulie 2013

USL FALIMENTEAZĂ ECONOMIA. Marile companii de stat au ajuns cu un picior în groapă. Guvernul Ponta pică testul ECONOMIEI

 

         Firmele de stat, în special cele din surbordinea Ministerului Transporturilor, au realizat, în cea mai mare parte, rezultate dezastruoase anul trecut.

         Cea mai mediatizată companie de stat anul trecut a fost Oltchim. După cum arată datele financiare publicate vineri de Ministerul Finanţelor, combinatul a fost puternic afectat după încercarea ratată de privatizare din septembrie 2012. Combinatul a fost oprit în preajma privatizării şi a reluat după câteva săptămâni activitatea.

         De atunci şi până la finele anului a lucrat la sub 10% din capacitate. În tot acest timp, salariile muncitorilor au continuat să fie achitate. Relaţia cu furnizorii s-a înrăutăţit pentru că, în lipsa banilor din vânzarea producţiei, nu mai erau fonduri pentru achitatea contractelor. Rezultatele s-au văzut la finalul anului: pierderile s-au dublat faţă de 2011, la 569 milioane de lei, iar datoriile totale au crescut de la 2,5 la 3,4 miliarde de lei. La începutul lui 2013, Oltchim a intrat în insolvenţă.

         Cealaltă companie pe care statul a încercat să o salveze prin insolvenţă, Hidroelectrica, a ajuns în 2012 la o pierdere de 508 milioane de lei, după un profit de 6,4 milioane de lei, în 2011. Anul acesta Hidro a reuşit să iasă din insolvenţă.

         De la profit la pierdere

         Rezultate dezastruase au înregistrat şi companiile CFR, în special CFR Călători, care a trecut de la un profit de 1,5 milioane de lei în 2011, la o pierdere de aproape un miliard de lei, anul trecut.

         Potrivit datelor Ministerului de Finanţe, compania a înregistrat în 2012 un minus de 992 milioane de lei, atât din cauza abandonării unor rute profitabile, cât şi pentru că practică tarife prea mari, raportat la servicii, ceea ce a diminuat numărul de călători, spun specialiştii. Într-un interviu acordat zilele trecute, Relu Fenechiu, care a ocupat de la finele anului trecut funcţia de ministru al Transporturilor, spunea că „situaţia financiară a CFR Călători este cea mai mare problemă a Transporturilor”.

         Decizia din acest an a lui Fenechiu, de a scădea subvenţiile pentru operatorul de stat nu va ajuta cu siguranţă compania.

         Aranjamentele cu bugetul de stat

         De asemenea, CFR Marfă a înregistrat anul trecut pierderi de patru ori mai mari faţă de 2011, respectiv 405 milioane de lei. În cadrul procedurii de privatizare din 2013, Executivul a „curăţat” însă compania de datorii.

         Un caz aparte în grupul CFR este cel al companiei responsabile de infrastructură, CFR SA. În 2012, aceasta a achitat o parte importantă din datoriile către furnizorii de electricitate, însă nu ca urmare a îmbunătăţirii veniturilor companiei de stat, ci prin intermediul unui împrumut guvernamental. Pentru a îşi primi banii înapoi, furnizorii au fost de acord să renunţe la penalităţi. De altfel, şi pentru salvarea CFR Călători, Relu Fenechiu avansa aceeaşi soluţie – un împrumut de la stat. 

 

Sursa foto: http://www.antena3.ro/thumbs/big2/2012/05/07/guvernul-ponta-a-fost-investit-de-parlamentul-romaniei-ponta-imi-doresc-sa-reintram-in-normalitate-145197.jpg


Comentarii 0 Comentarii

Operator:   
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
CFR Călători: Mai multe trenuri vor circula în minivacanța de 1 Mai și Paște
CFR Călători a anunțat suplimentarea numărului de trenuri în peri...
 
MAE, avertisment pentru români în contextul conflictului dintre Israel și Iran
Alertă de călătorie și îndemn la precauție.
 
Borrell: Țările UE să trimită urgent sisteme antirachetă în Ucraina, altfel rețeaua de electricitate va fi distrusă
Șeful politicii externe a UE îndeamnă țările europene să trimit...
 
Anunțul șefei CNAS: Românii neasigurați vor avea aceleași drepturi ca cei asigurați
Valeria Herdea a anunțat că noul contract aduce aceleași beneficii ...
 
A fost adoptată Strategia Națională de Educație Financiară; are trei direcții de acțiune
Ministerul Educației a anunțat că Strategia Națională de Educați...
 
Climatolog, despre schimbarea radicală a vremii: E un semnal de alarmă!
„E un semnal de alarmă că aceste fenomene se repetă”.
 
Ciucă spune de ce armata NU va fi obligatorie în România, în următorii doi ani
„Nu avem pregătită infrastructura necesară ca în următorii doi ...
 
ANAF: Dacă nu ți se dă bon la frizerie, poți cere să fi tuns gratuit!
ANAF continuă campania de conformare voluntară în domeniul servicii...
 
 
 
 
ECONOMIE
 
Ministerul Muncii: Se pot angaja și plăti legal persoane pentru munci casnice

» 24 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
ACTUALITATE
 
Se cere un plan urgent pentru limitarea accidentelor rutiere: În România mor 4-5 persoane zilnic!

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
SANATATE
 
Beneficiile acupuncturii asupra sănătății organismului

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Mare sărbătoare la Tulcea cu ocazia Floriilor, Paștelui și zilei de 1 Mai

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL DOLJ
 
La Craiova se desfășoară, până pe 15 mai, o campanie de ridicare a deșeurilor voluminoase

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL PRAHOVA
 
Investițiile în sistemul educațional, prioritate pentru primarul Alin Moldoveanu

» 22 Aprilie 2024 | Comentarii 0