Mai bine de un milion de elevi români nu au participat serios la școala online, din mai multe motive: lipsa gadget-urilor, a internetului sau pentru că au absentat pur și simplu. Efectele acestei statistici realizată de UNICEF se vor vedea în toamnă; acești elevi care nu au avut contact cu școala timp de jumătate de an, chiar dacă nu vor fi lăsați repetenți de profesori, vor abandona cursurile.
„Înainte să ne lovească pandemia de Covid-19, educația era în criză în România. Inegalitățile dintre copii se adâncesc, deoarece copiii cei mai vulnerabili n-au avut acces. Și potrivit datelor noastre, conform evaluării rapide făcute, peste 30% dintre copii nu și-au continuat educația în mod mulțumitor în această perioadă Covid” a spus reprezentantul UNICEF în România, Peter Bult.
La 3 luni de când cursurile au fost suspendate, Ministerul Educației și Cercetării abia începe lungul proces birocratic de achiziționare a 250.000 de tablete promise pentru elevii din medii defavorizate. În alte țări s-au găsit și alte soluții care au funcționat: lecții la radio, mijloc de comunicare cu acoperire mai bună decât internetul; materiale didactice trimise prin poștă copiilor; vizite periodice făcute acasă la elevi de către profesori, potrivit stirileprotv.ro.
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: ://adevarul.ro/educatie/scoala/romania-inegala-rata-abandonuluiscolar-mai-mare-20-scolile-rural-fata-cele-marile-orase-1_5af44ed6df52022f75d00c1d/index.html