Casa Națională de Asistență Socială a primit de la Comisia Europeană o finanțare de aproximativ un milion de euro, bani destinați unui proiect informatic prin care se va face schimbul de documente referitoare la asistența medicală transfrontalieră. Prin urmare, românii care vor avea nevoie de îngrijiri medicale în afara țării nu vor mai fi nevoiți să aștepte transmiterea informațiilor prin poștă, situația lor medicală va fi imediat cunoscută de medicii din străinătate.
„În contextul în care la nivelul UE se urmărește renunțarea la schimbul de documente pe suport hârtie între instituțiile din statele membre din domeniul securității sociale, în favoarea documentelor electronice, transmise prin intermediul unei platforme unice de comunicare informatică, EESSI, scopul proiectului OSHIG (Open Source Healthcare Insurance Gateway) este de a conecta platforma informatică CNAS (PIAS) cu cea europeană.” a anunțat luni Casa Națională de Asistență Socială.
Data limită până la care proiectul trebuie să fie pus în aplicare este decembrie 2019, iar costurile necesare acestuia se vor ridica la suma de 1.247.534 euro, din care 935.651 euro sunt finanțare din partea UE iar restul de 311.833 euro contribuție a CNAS.
Ținând cont de faptul că România are un procent mare de persoane aflate în alte state membre UE, CNAS este de părere că acest proiect va ajuta la îmbunătățirea mobilității persoanelor în interiorul Uniunii și totodată „va crește eficiența și va reduce costurile administrative în domeniul asistenței medicale transfrontaliere.”
„Asigurații care au nevoie de asistență medicală în străinătate nu vor mai avea de așteptat până când se efectuează schimbul interinstituțional de corespondență referitoare la situația lor. Practic toate documentele care în prezent se transmit prin poștă dintr-o țară în alta , între CNAS și instituțiile omoloage, vor putea ajunge aproape instantaneu la destinație, cu costuri foarte mici, prin intermediul platofrmei informatice EESSI” a afirmat președintele CNAS, Răzvan Vulcănescu.
OSHIG este gândit ca o extensie funcțională a proiectului European Interoperability for Social Security Institutions in Romania (ESSIR), proiect în curs de punere în aplicare de către CNAS în parteneriat cu Casa Națională de Pensii Publice (rol coordonator), Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și Agenția Națională pentru ocuparea Forței de Muncă.
Sursa photo: //www.stiripesurse.ro/cnas-implementeaza-un-program-informatic-care-faciliteaza-schimbul-transfrontalier-de-documente-medicale_1252602.html