În România, trenurile doboară record după record, dar, spre disperarea călătorilor, toate sunt negative. În perioada interbelică, trenurile erau atât de precise încât îți puteai seta ceasul după mersul lor. Anul trecut însă, întârzierile au însumat cinci milioane de minute, adică aproape 10 ani.
Călătoria în sine, nu mai este nici pe departe plăcută din cauza faptului că vagoanele sunt foarte vechi, puține, și s-au deteriorat vizibil. În plus, în ultimul timp se vând locuri în picioare, iar oamenii stau înghesuiți ca sardelele. În România anului 2018, viteza medie cu care circulă un tren este de 43 de kilometri pe oră, și asta, în mare parte din cauza situației precare în care se află linia de cale ferată. Un raport recent realizat chiar de Ministerul Transporturilor, arată o situație devastatoare: din totalul celor 13.680 de kilometri de linie de cale ferată, pe aproape 10.000 nu se circulă în siguranță, procentul de linie degradată este de 72,4%.
Cât despre vagoane, din 2.283 vagoane de călători, 795 sunt vechi și necesită modernizări urgente. Spre exemplu, trenul de pe ruta Caracal-Petroșani, are doar două vagoane și străbate un traseu de peste 200 de kilometri. Călătorii stau în picioare, înghesuiți, cu orele.
Președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat că situația se va degrada accelerat dacă nu se intervine cât mai repede. ``Toate reglementările europene ne obligă ca cel puțin 60% din fondurile europene alocate ministerului de resort ar trebui să meargă la dezvoltarea infrastructurii feroviere. Banii trebuie utilizați pentru reparația căii ferate. Starea infrastructurii se va degrada accelerat dacă nu se intervine. (...) Este vorba despre un management prost.`` a declarat Măntescu.
Sursa foto: https://trainspo.com/photo/49754/