Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus ministrului Educației, Ecaterina Andronescu, să renunțe la calificative în învățământul primar, informează edupedu.ro. Mai exact, inspectorul Anicuța Todea spune că ar trebui ca la clasele a III-a și a IV-a să fie din nou note, iar la clasele a I-a, a II-a și la cea pregătitoare învățătorul să spună părintelui la ce nivel se află copilul, în ceea ce privește nivelul de acumulare al cunoștințelor.
„Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți. Aceste calificative se acordă prin aplicarea unor descriptori de performanță. Părinții tot întreabă: ce e `bine`-le ăla? O fi 7, o fi 8? Păi nu e nici 7, nici 8.
Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte. Noi am propus așa: la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale - clasa pregătitorare, clasa I și a II-a - să se utilizeze evaluarea descriptivă, adică învățătorul să spună nivelul la care copilul se află: competențe formate, competențe în curs de formare sau competențe neformate. Fără suficient și fără bine... Și, din ciclul primar superior (clasele a III-a, a IV-a n.r.), evaluarea să se finalizeze cu note, ca să îi ajutăm pe copilași să facă trecerea spre ciclul gimnazial” a declarat pentru edupedu.ro Anicuța Todea.
Sursa foto: ://www.copilul.ro/copii-6-11-ani/copilul-la-scoala/Prea-multi-copii-in-clasa-Cat-de-sanatoase-sunt-clasele-cu-multi-elevi-a20942.html