Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Stiri
 
EDUCATIE
Adaugat: 10 Iulie 2013

SCANDAL PE REZULTATELE de la EVALUARE NAŢIONALĂ 2013

 

         Numărul mare de „matematicieni” răsăriţi după examen nu reflectă nivelul real al cunoştinţelor. Profesorii spun că subiectele au fost printre cele mai uşoare din ultimii ani.
         Rezultatele peste aşteptări de la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2013 ridică semne de întrebare. În timp ce actulii şefi din Educaţie pun avalanşa de „zecari” pe seama meditaţiilor şi implicării profesorilor, dascăli cu experienţă susţin că numărul mare de „genii” se datorează nivelului extrem de scăzut al subiectelor. Lipsa concurenţei reale îi va dezavantaja pe elevii buni la admiterea la liceu, unde nota de la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2013 contează în proporţie de 50%.
         REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ. Aproape 76% grad de promovabilitate (cu 10% mai mult faţă de 2012), aproape 1.300 de note de zece la matematică, 160 de note de zece la limba română şi 30.000 de note între 9 şi 10, acestea sunt „roadele” culese de elevii de clasa a VIII-a. În judeţul Iaşi, numărul „zecarilor” la matematică e dublu faţă de cel din 2012- 572, faţă de 284. Saltul rezultatelor e privit cu reţineri de fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.
         „Dacă rezultatele reflectă realitatea, atunci avem un salt spectaculos. Dacă subiectele au fost manipulate astfel încât procentajele să fie artificial de mari, atunci ne aflăm în faţa unei fraude instituţionale comandate politic. Ori, aici nu e vorba de un examen cu respins/ admis. Dacă aplatizezi valorile, nu vei avea o ierarhie”. De cealaltă parte, fosta şefă de la Educaţie , Ecaterina Andronescu, consideră că „Evaluarea nu e un concurs şi nu trebuie dusă în spectrul politic”.
         Dacă în ceea ce priveşte subiectele la română diferenţele faţă de anii trecuţi nu sunt semnificative, în cazul matematicii, considerată „cuiul”, ele au fost flagrante, susţin profesorii consultaţi de EVZ. „Urmăresc subiectele de 20 de ani, iar anul acesta au fost clar cu 30-40% mai uşoare faţă de anul trecut. Nu am văzut ecuaţii sau exerciţii de trigonometrie, iar problema cu «câte mere are Ana» e de clasa a treia”, ne-a declarat Ştefan Vlaston, preşedintele Asociaţiei pentru Educaţie şi profesor de matematică.
         Specialistul spune că e imposibil să creşti nivelul elevilor atât de repede, în condiţiile în care programa pentru examen cuprinde şi materia din anii anteriori. „Sunt 29.000 de note între 9-10, plus cele 1.300 de zece. E imposibil să avem atâtea genii, cu toate meditaţiile din lume”.
         Nicușor Dan: „Nota 9,50 se putea obține foarte ușor”
         REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ. Și matematicianul Nicușor Dan consideră că nivelul subiectelor a fost prea ușor pentru un examen care are drept scop diferențierea elevilor la admiterea în ciclul liceal.
         „Subiectele la proba de matematică au fost, într-adevăr, foarte simple, cu o mică excepție la subiectul al III-lea, care cerea o atenție mai sporită. Însă asta nu este de ajuns. Rostul unui examen este să se dea subiecte ușoare până la nivelul notei cinci, după care, gradul de dificultate al subiectelor trebuie să crească progresiv până la 9-10, pentru a putea diferenția elevii, dacă folosești examenul ca instrument de admitere la liceu. Ori, dacă totul este simplu până la nota 9, nu este tocmai în regulă”.
         Nicușor Dan apreciază că „nota 9,50 se putea obține foarte ușor, iar la nota 10 puteau accede elevii care au fost conștiincioși în timpul orelor, deci nu genii sau talente deosebite. Ceea ce, repet, nu este un lucru normal în contextul acesta al diferențierii”.
         „Nu a existat un subiect care să facă diferenţa”
         REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ. Şi profesorul de matematică Mihai Ionescu atrage atenţia că nu a existat un subiect care să departajeze elevii de nivel mediu de cei avansaţi. „Toate subiectele au fost cu 10-15% mai uşoare faţă de cele de anul trecut. Subiectul al treilea, geometria, care trebuia să facă diferenţa, a fost şi el accesibil. Chiar şi ultimul subpunct”.
         „Geniile” de la Evaluare, următorii picaţi de la BAC
         A trişa cu rezultatele la examenele naţionale doar pentru a da bine în statistici poate avea consecinţe sociale grave. „Astfel de rezultate strălucite distorsionează părerea elevilor şi a părinţilor despre nivelul lor de pregătire. Dacă a luat copilul 9, părintele va zice, gata, îl dau la mate-info, iar de aici traseul educaţional prost ales. Apoi se va întreba de ce a picat BAC-ul”, atrage atenţia specialistul Ştefan Vlaston. Profesorul este de părere că „trebuie să calibrăm nivelul subiectelor de la Evaluarea Naţională cu ceea ce urmează, pentru că elevii care au luat acum note de 8 şi 9 se vor îngrozi când se vor lovi de matematica de la liceu”.


Comentarii 0 Comentarii

Operator:   
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
 
 
 
POLITICA
 
Ciucă, despre principiile PNL: Să apărăm familia, comunitatea, inițiativa particulară!

» 27 Mai 2024 | Comentarii 0
 
SANATATE
 
Pateurile de ficat conțin aditivi și alte tipuri de carne mai ieftină

» 25 Mai 2024 | Comentarii 0
 
INGRIJIREA PARULUI
 
Cele mai bune 5 leacuri băbești contra căderii părului

» 27 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Un turn medieval din România va fi restaurat și va intra în circuitul turistic

» 27 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL IASI
 
Stațiile mijloacelor de transport în comun din Iași vor fi modernizate

» 27 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL GORJ
 
Apă și canalizare în comuna Drăgotești: Este un proiect mult așteptat

» 25 Mai 2024 | Comentarii 0