Comisia Europeană a prezentat un raport cu privire la recomandările specifice pentru România din care rezultă că țara noastră cheltuie cel mai puțin dintre țările Uniunii Europene atunci când vine vorba de educație și, în mod special, în ceea ce privește anii de școlarizare care au un rol decisiv în prevenirea părăsirii timpurii a școlii, potrivit hotnews.ro.
„Participarea copiilor preșcolari la o educație și îngrijire de calitate rămâne sub media UE, inclusiv din cauza lipsei de structuri. Acest lucru are implicații asupra participării femeilor pe piața forței de muncă, precum și asupra dobândirii timpurii de competențe” se arată în raport. De asemenea, se precizează faptul că țara noastră are întârziei la modernizarea rețelei de școli, 10% dintre unitățile de învățământ fiind supraaglomerate, iar 58% dispun de capacități excedetare.
Din document reiese că România are probleme și în ceea ce privește dobândirea de competențe de bază și competențe digitale de către populație. Abilitatea profesorilor de a aplica o abordare centrată pe elevi nu este suficient dezvoltată, se mai arată în document. Totodată, în România, problemele legate de calitatea și caracterul incluziv al sistemului de educație și formare au un impact negativ asupra potențialului României de a asigura o creștere favorabilă incluziunii, precizează Comisia Europeană.
Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.turnulsfatului.ro/2017/12/30/masa-calda-la-cele-trei-scoli-din-judet-a-durat-30-de-zile-sau-nici-atat/