Accesul necontrolat al copiilor la gadget-uri oferă dependență și poate avea consecințe extrem de grave asupra comportamentului celor mici, transmite psihologul Beatrice Busuioc, potrivit dcmews.ro.
„Din păcate, această eră a gadget-urilor creează dependență și nu doar copiilor, ci și în rândul nostru, al adulților. Spun din propria experiență că mă trezesc uneori că nu știu de ce am intrat pe o anumită pagină de socializare când eu voiam să fac cu totul altceva pe telefon. Sunt anumite procese care devin mecanice. Dacă pentru noi, adulții, este atât de dificil să gestionăm situația, oare cum este pentru un copil care nu face față atâtor stimuli puternici asupra creierului?
De aceea, când vezi copii mici care stau în fața ecranelor, ei sunt captivați. Dacă îi strigi, nu te aud. Acei stimuli sunt foarte puternici pentru creierul lor, încât ei nu mai au capacitatea să capteze și alți stimuli din jur. Au un efect dăunător asupra creierului. Pentru un copil mic, telefonul este ca un drog și creează dependențe. În momentul în care s-a instalat dependența, acolo vorbim, de cele mai multe ori, și de sevraj. Ceea ce părinții numesc probleme de comportament, atunci când îi iau copilului telefonul, nu sunt probleme de comportament, ci este un sevraj din dependența pentru gadget-uri. Dacă ar fi după mine, eu nu le-aș da acces copiilor până în clasa a 12-a la gadget-uri.
Totuși, într-o eră în care toți copiii au acces, vine și partea mea empatică, accea care poate să înțeleagă faptul că a-i restricționa total accesul unui copil la gadget-uri înseamnă a-l priva de zona de socializare. Dacă toți prietenii au acces la gadget-uri, iar eu nu-i dau acces copilului meu și el nu are acces, va fi respins, deoarece subiectele lor comune îl vor exclude automat pe copilul meu. Copilul are nevoie să cunoască puțin din fiecare” a spus Beatrice Busuioc.
Psihologul a dat și un sfat părinților care se confruntă cu astfel de situații și anume, ei trebuie să „le stabilească celor mici un program de care să se țină cu rigurozitate” și, foarte important, să stea lângă copil în timpul pe care acesta îl petrece pe gadget-uri. „Acea jumătate de oră sau oră trebuie să fie supravegheată de părinte, care interacționează cu copilul, îi arată avantajele, dezavantajele și este acolo să fie atent la ce caută copilul”, a mai spus psihologul.
Te-ar putea interesa: Boloș, detalii despre ajutorul de încălzire: Banii vor intra pe 20 februarie!
Ne poți urmări pe Facebook sau poți descărca aplicația gratuit și te anunțăm noi când apare ceva nou!
Sursa foto: https://www.itsybitsy.ro/cum-gestionezi-impactul-tehnologiei-dezvoltarea-copilului/