Propunerea de extindere a programului-pilot de suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din învățământul preuniversitar de stat, de la 50 la 150 de unități de învățământ, va fi adoptată astăzi de Guvern printr-o ordonanță de urgență. În nota de fundamentare a proiectului se arată că unitățile de învățământ propuse au grade de complexitate și particularități educaționale diferite, potrivit stiripesurse.ro.
De asemenea, cele 150 de școli sunt dispuse echilibrat la nivel național, în medii rezidențiale diverse: „urban (mare, mic, central, periferic), rural (mare, mic accesibil, greu accesibil, izolat) și vor avea statut de unități de învățământ pilot, conform prevederilor legale în vigoare, în care se va implementa programul”, se arată în nota de fundamentare.
„Prima categorie include unităţi de învăţământ situate în medii geografice izolate/ greu accesibile - deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/ zonă greu accesibilă din cauza condiţiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunităţi cu grad mare de vulnerabilitate - populaţie romă, copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi supuşi unor forme disimulate de abandon parental, copii supuşi unor forme de abuz parental prin muncă, abandonul şcolii, cutume şi mentalităţi culturale restrictive, în defavoarea minorului etc.) în medii sociale cu grad ridicat de pauperitate” mai scrie în nota de fundamentare.
A doua categorie de unități de învățământ care va beneficia de masă caldă are rolul de „motor de incluziune” și include „în continuare liceele și colegiile pedagogice, unități de învățământ complexe, cu statut de centre de resurse educaționale, care reunesc elevii din toate ciclurile de învățământ, preșcolar - primar - gimnazial și liceal, având în vedere faptul că, prin structura lor, acestea au și școli de aplicație pentru practica pedagogică”, precizează nota de fundamentare.
Inițiatorii propunerii mai spun, potrivit documentului ce urmează să fie adoptat astăzi, că, ținând cont de „specificul și finalitățile educaționale”, școlile complexe ce au fost alese pentru programul-pilot de masă caldă, au un procent ridicat de elevi care vin din „mediul rural, potențiali facilitatori pentru implementarea și diseminarea proiectului”.
Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://a1.ro/news/social/an-scolar-2018-2019-ce-se-intampla-cu-masa-calda-in-scoli-si-gradinite-id798519.html