Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că în scurt timp Autostrada Unirii va fi declarată „de importanță națională”, pentru a putea fi construită mai repede. Specialiștii în infrastructură însă susțin că, dacă autoritățile nu se apucă serios de treabă, șoseaua ar putea fi numită „de importanță planetară sau intergalactică” că tot nu se va realiza mai repede, informează Ziare.com.
„În momentul în care am văzut că trenează semnarea contractului și începerea lucrărilor pe Ploiești-Brașov, că aici a fost primul parteneriat public-privat propus, noi am decis, pentru că România are nevoie de infrastructură și de autostrăzi, ca în acel moment să intrăm în CSAT pentru a declara acest obiectiv de importanță națională și să intre în legislația care reglementează infrastructura critică. (...) Vom introduce în următorul CSAT și autostrada Marii Uniri ca obiectiv de importanță națională, adică tronsoanele Târgu Mureș - Târgu Neamț, Târgu Neamț - Iași, Iași - Ungheni, inclusiv podul peste Prut” a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
Cuc însă, nu a explicat și ce avantaje ar apărea în urma declarării autostrăzii Marii Uniri „de importanță națională”, dar surse ale Ziare.com susțin că, odată numită astfel, autostrada ar trebui să se construiască mai repede deoarece „modalitățile de licitație vor fi simplificate, procedurile de mediu accelerate, precum și relocările de utilități și exproprierile”. Cu toate acestea, directorul executiv al Asociației Pro-Infrastructura, probabil ținând cont de birocrația din România, este de părere că aceste declarații sunt pur politice și nu vor grăbi nicio construcție.
„Putem spune că astfel de declarații n-au cum să facă rău. Dar nici nu văd cum ar putea ajuta. Avem un Masterplan în care, după Autostrada Sibiu-Pitești, cea dintre Târgu Neamț și Iași e cea mai importantă. Asta nu înseamnă că realizarea ei este deja o prioritate? Bun, putem declara autostrăzile de importanță planetară sau chiar intergalactică. Și la ce va folosi? Licitațiile tot trebuie făcute. Acordul de mediu și celelalte documente necesare construcției unei șosele de mare viteză tot trebuie obținute. Exproprierile tot trebuie rezolvate. Cum adică se vor grăbi procedurile? Le vor lua oamenilor pământul cu forța și fără acte sau cum?
Vreți să spuneți că oamenii care întocmesc documentații de expropriere - și care ulterior trebuie aprobate de Guvern - își vor face treaba mai repede, știind că muncesc la un proiect `de importanță națională`? Eu mă cam îndoiesc. Sunt declarații politice și atât. O să avem o mulțime de proiecte `de importanță națională`. Să vedem atunci pe care le vom începe” a declarat Ionuț Ciurea pentru ziare.com.
Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.aktual24.ro/fost-consilier-ciolos-dezvaluie-cum-guvernul-psd-a-sabotat-constructia-de-autostrazi-pentru-a-avea-bani-de-pomeni-electorale/