Nu mai este pentru nimeni o noutate faptul că în România lui Ponta și Crin, marile privatizări eșuează. În aceeași direcție par a merge lucrurile și cu CFR Marfă. Deși grupul GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câștigător, iar cumpărătorul mai are la dispoziție doar o lună pentru a aducele cele 202 milioane de euro pentru companie, acesta nici măcar nu s-a “deranjat” să notifice tranzacția la Consiliul Concurenței (CC).
La momentul semnării de la Ministerul Transporturilor, Stoica a precizat că va cere cît de rapid, în două-trei zile, avizul Concurenţei, precizând că nu va plăti banii pentru CFR Marfă până când CC nu va acorda acest aviz favorabil. Avizarea din partea Consiliului Concurentei referitor la posibilitatea situaţiei de monopol pe piaţa transportului feroviar este un proces care poate dura chiar şi cinci luni. Acest termen l-a speriat pe Stoica, acesta precizând că nu este dispus să țină blocații banii o perioadă atât de mare.
Fără un aviz pozitiv de la CC, Stoica nu-şi poate exercita conducerea asupra companiei feroviare. Cum o investigaţie a CC durează cam cinci luni, potrivit lui Bogdan Chiriţoiu, preşedintele instituţiei, patronul Grampet pare să nu poată prelua efectiv CFR Marfă din cauză de timp. Astfel, privatizarea poate pica sau, ca soluţie alternativă, Guvernul poate emite o ordonanţă de urgenţă prin care să se extindă termenul de plată, potrivit Economica.net.
În schimb, fostul ministru al Trnasporturilor, Relu Fenechiu, a precizat că după ani de pierderi,CFR Marfă a înregistrat profit în lunile iulie şi august, iar în septembrie lucrurile se prezintă şi mai bine, care nu a precizat de unde are informaţiile.
Până la o informare oficială în acest sens, lucrurile sigure pe care le știm sunt că avem de-a face cu o privatizate cu un final previzibil, cu mii de oameni lăsați pe drumuri în prag de Sărbători și cu un Guvern inapt să rezolve marile probleme economice ale țării.
Sursa foto: evz.ro