Ministrul Muncii Raluca Turcan a anunțat că s-a eliminat obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern pentru microîntreprinderi. În același timp, s-au introdus prevederi care permit pregătirea de la distanță pentru telemuncă, precum și folosirea semnăturii electronice în încheierea contractelor. Modificările au fost făcute prin două ordonanțe de urgență și au scopul de a simplifica relațiile de muncă prin digitalizare și debirocratizare, a spus ministrul.
„Am încercat să simplificăm activitățile în telemuncă, ținând cont de faptul că în momentul de față avem declarate aproximativ 400.000 de contracte de clauză de telemuncă față de 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeași perioadă. Pentru facilitarea relațiilor de muncă la distanță, prin această ordonanță de urgență, dăm posibilitatea pregătirii angajaților de la distanță pentru activitatea de telemuncă. De asemenea, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă. Nu mai puțin importantă este și prevederea prin care, în activitatea de telemuncă, instruirea angajaților de către angajator să prevadă și obligativitatea angajaților de a păstra confidențialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanță” a explicat ministrul Turcan.
Citește și: Când scăpăm de valul 3 al pandemiei. Rafila: E o dată bună...
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: ://www.managerexpress.ro/management/hr/evaluarile-anuale-de-performanta-o-pierdere-de-timp.html