Notele "umflate" nu vor mai conta la liceu
Pentru că mai ales în provincie profesorii obişnuiesc să fi e mână largă la note, oficialii au hotărât că media din gimnaziu nu va mai conta la fel de mult ca până acum.
Diferenţelele dintre notele obţinute în anii de gimnaziu şi media obţinută de elevii de clasa a VIII-a la Evaluare Naţională i-a făcut pe oficialii de la Educaţie să schimbe modalitatea admiterii. Începând din acest an, media de la clasă nu va mai conta în proporţie de 50% la intrarea la liceu, ci doar de 25%, de bază fiind nota de la Evaluare (75%). "La nivel naţional, diferenţa dintre cele două tipuri de notare e de 2,16 puncte, mai mare în cazul mediilor din gimnaziu", e concluzia Ministerului Educaţiei.
Note "pe bune" în Capitală
"Decalaje" de 2-2,5 puncte între media de la clasă şi cea de la examen au fost constatate în 25 de judeţe (Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Dolj, Giurgiu, Bacău, Constanţa etc), care vor fi obligate să facă planuri de creştere a notelor. Doar în Bucureşti şi în Brăila, raportul între evaluarea la clasă şi examen e normal, ceea ce confirmă ideea cum că, în provincie, notele se "împuşcă" mai uşor. Dacă ar dori să intre la un liceu din Bucureşti, elevii din ţară ar fi în avantaj.
Măsura anunţatată de a stârnit rumoare. Eugen Palade, expert al Centrului Educaţia 2000+, crede că măsura ar trebui să fie temporară. "Lucrurile astea nu se fac din scurt. Apoi, la 14 ani, elevii au mari emoţii în faţa unui examen. De aceea, e bine să se ia în considerare randamentul lor în patru ani şi nu ce fac în două ore". Şi Consiliul Naţional al Elevilor salută măsura adoptată de Minister, dar critică lipsa dialogului.
Dezastru la "Capacitate"
Oficialii din Ministerul Educaţiei sunt îngrijoraţi de faptul că 35.000 dintre elevii care au participat la examenul de Evaluare Naţională, în acest an, nu au reuşit să obţină minimum nota 5. De asemenea, o bună parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcţional, ceea ce înseamnă că nu înţeleg ceea ce citesc şi nu ştiu să rezolve cerinţele unui subiect. Şi abandonul şcolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învăţământul gimnazial la cel liceal şi este direct proporţional cu eşecul şcolar înregistrat în urma Evaluării Naţionale.
Sursa foto: http://www.evz.ro/typo3temp/pics/17_elevi_evz_0f17060323.jpg