Declarația Unică pentru persoanele care au venituri extrasalariale a căror sumă anuală depășește echivalentul a 12 salarii minime brute pe economie, trebuie depusă până la data de 15 martie inclusiv iar acest lucru se poate face numai în format electronic accesând Spațiul Public Virtual al ANAF.
Conform ultimelor modificări aduse Codului Fiscal (art. 122. alin. 1), contribuabilii care încasează venituri/pierderi, individual sau într-o formă de asociere, din activități independente, din drepturi de proprietate intelectuală, din cedarea folosinței bunurilor, din activități agricole, silvicultură și piscicultură, determinate în sistem real, sunt obligate să depună declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor în vederea definitivării impozitului anual pe venit.
Declarația Unică se completează pentru fiecare sursă din cadrul fiecărei categorii de venit. Pentru veniturile rezultate dintr-o formă de asociere, venitul declarat va fi venitul net/pierderea distribuită din asociere. „Declarația prevăzută la alin. 1 se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, coform art. 79 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare” se arată la alin. 5 al aceluiași articol din Codul Fiscal.
Pentru înregistrarea în Spațiul Public Virtual, se procedează astfel:
Se accesează portalul ANAF www.anaf.ro, se intră în Spațiul Privat Virtual, se alege Înregistrare utilizatori/Recuperare parolă/Recuperare credentiale/Schimbare adresă de mail și se apasă Înregistrare utilizatori. În fereastra care se deschide se completează următoarele:
Tipul de aprobare - se alege „Verificare număr înregistrare decizie”. La alegerea acestei opțiuni, se afișează câmpul „Număr decizie” în care se completează numărul.
Nume utilizator - numele pe care îl veți folosi la autentificarea în SPV.
Parolă - parola folosită la autentificare.
Confirmare parolă - se reintroduce parola.
Adresa de email - se introduce o adresă de mail validă. De fiecare dată când se face autentificarea în SPV, pe mail se va primi un cod de validare. Fără acest cod nu va fi posibilă autentificarea, prin urmare accesul la adresa de mail trebuie să se facă ușor.
Număr telefon mobil - se completează numai cu numere valide ale operatorilor din România. Pentru finalizarea înregistrării se poate primi cun cod de validare pe numărul introdus.
Se cere alegerea unei întrebări de siguranță, la care să se completeze un răspuns. Acestea trebuie reținute deoarece, în cazul în care se uită parola, vor fi completate în formularul „Parola pierdută”. Se citesc termenii și condițiile de utilizare a serviciului, se dă acceptul, se introduce codul de validare afișat și se apasă „Continuă”. După înregistrare se poate accesa „Spațiul Privat Vitrual”.
Sursa foto: ://www.telegrafonline.ro/romanii-sau-inghesuit-sa-depuna-declaratia-unica-online