Recent, premierul Viorica Dăncilă a anunțat că din bugetul de stat va fi alocată o sumă de bani Educației pentru a se achiziționa table inteligente și rechizite de care vor beneficia două milioane de elevi. „De la tabla inteligentă, elevii se duc la WC-ul din curtea școlii” afirmă experții în Educație și atrag atenția că înainte de toate ar trebui rezolvate problemele de bază ale unităților de învățământ.
Premierul Viorica Dăncilă susține că sunt bani suficienți în buget pentru a cumpăra tablele inteligente, dar între timp, zeci de mii de copii și profesori din mediul rural merg la toaletă în spatele curții școlii sau stau în sălile de clasă cu geaca pe ei și cu fesul în cap din cauza frigului. În România există la momentul de față 2.188 de unități școlare în care au loc cursuri și care dispun de grupuri sanitare în afara incintei clădirii, mai mult, 10% din instituții nu ai nici măcar sistem de canalizare, conform Adevărul. De asemenea, premierul mai promite și majorarea cu 25% a veniturilor nete ale cadrelor didactice, tot din bugetul pe 2019.
Experții în Educație sunt de părere că guvernanții ar trebui să fie conștienți mai întâi de lipsurile grave din școli și să rezolve problemele de bază. „Te duci de la tabla inteligentă în WC-ul din curtea școlii? Iar salariile personalului din Educație reprezintă 85% din buget. Diferența de 15% e prea mică pentru a îndeplini promisiunile premierului” este de părere Ștefan Vlaston, expert în educație și președinte al Asociației EduCer.
„Declarațiile premierului au o credibilitate foarte scăzută. Una se promite și alta se face. Ce s-a promis în programul de guvernare nu se vede în realitatea sistemului de învățământ. Dacă acestui Guvern îi păsa de Educație, dădea 6% din PIB” susține Marian Staș, profesor. Atât Staș cât și Vlaston afirmă că transformarea de substanță a școlilor românești nu stă în investiția în table inteligente, „sunt doar resurse pierdute”.
„Este revoltător. Sunt bani aruncați aiurea. Este vorba despre incompetență de leadership crasă și incapacitatea de a discerne ce înseamnă soluții tehnice și soluții de schimbare adaptivă, adică bani alocați strategic, pe pilotări de licee și școli cu curriculum modern, pe dezvoltare de resurse umane și programe de formare pe filieră didactică” este de părere Staș.
Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://adevarul.ro/educatie/scoala/fenomenul-inegalitatii-oportunitati-educationale-perioada-vacantei-vara-1_5b6411bedf52022f75f4f4ae/index.html