Guvernul Orban a prevăzut în bugetul pentru anul 2020 o sumă importantă de bani pentru marile lucrări de infrastructură rutieră și feroviară. Pentru aceste domenii vitale care duc la dezvoltarea României, proiecția bugetară pentru anul viitor este de 11,8 miliarde lei, potrivit EVZ.
Actuala guvernare și-a propus ca banii să ajungă numai la proiectele unde constructorii se ocupă serios de realizarea autostrăzilor și de modernizarea infrastructurii feroviare. Prin urmare, Ministerul Transporturilor a inclus în bugetul pe 2020 finanțarea pentru:
- Autostrada de centură sud București - 573,9 milioane lei,
- Autostrada Borș - Brașov, pe diferite tronsoane aflate în lucru - 205,9 milioane lei,
- Linia de metrou spre Aeroportul Internațional Henri Coandă, București - 318,5 milioane lei,
- Autostrada Lugoj-Deva pentru cei nouă kilometri rămași nefinalizați - 163,1 milioane lei,
- Drumul expres Craiova-Pitești - 96,1 milioane lei,
- Podul de peste Dunăre de la Brăila - 97,8 milionae lei,
- Primul tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești, cel care pornește de la Sibiu și se termină la Boița - 212,4 milioane lei.
Pentru lucrările de la Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1 și 2, unde constructorii s-au dovedit a fi extrem de neserioși, Ministerul Transporturilor a alocat numai 56,8 milioane lei, însă Lucian Bode, șeful instituției, a declarat că această sumă ar putea fi majorată dacă lucrările vor începe să se miște serios. În ceea ce privește infrastructura feroviară, sumele alocate aici sunt destul de mari. Ministerul Transporturilor a alocat mai multe miliarde de lei pentru magistrala care face parte din coridorul IV Paneuropean de transport feroviar. Spre exemplu, s-au alocat 1,8 miliarde lei pentru tronsonul Sighișoara-Brașov, împărțit în două. Pentru lucrările din zona Simeria-Vințu - Coșlariu-Sighișoara, în bugetul pe 2020 sunt prevăzute 1,63 miliarde lei.
De asemenea, pentru construcția de cale ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord din Capitală s-au alocat 391 milioane lei. Acest proiect a fost impus de UEFA, pentru a pune la dispoziție iubitorilor de fotbal ce vor veni în București la anul, cu ocazia Campionatului European de Fotbal, un transport mai rapid și performant.
Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.zf.ro/banci-si-asigurari/berd-vede-mare-potential-crestere-investitiilor-interesata-proiecte-infrastructura-rutiera-feroviara-romania-romania-dezvolta-cel-rapid-ritm-uniunea-europeana-17526988