Afirmația potrivit căreia în România se lucrează la 200 de kilometri de autostradă, făcută de șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, este o minciună în stil comunist care sfidează nu doar bunul simț, ci și logica matematică, sunt de părere reprezentanții Asociației Pro Infrastructura, potrivit „Adevărul”.
„Narcis Neaga, șeful CNAIR, sfidează din nou nu doar bunul simț, ci și logica matematică, mințind și dezinformând în stil comunist cu producția la hectar. Neaga a declarat: „Conform EUROSTAT, în fiecare stat UE la un milion de locuitori, pot fi în lucru 6 kilometri de autostradă într-un an. În România, existând 20 de milioane de locuitori, ar trebui să avem în lucru 120 de kilometri de autostradă. În prezent, în România, există în lucru peste 200 de kilometri de autostradă”.” a scris pe contul personal de socializare Asociația Pro Infrastructura.
Reprezentanții Asociației atrag atenția și spun că realitatea este cu totul alta, fiind vorba despre aproximativ 146 de kilometri unde există „mișcare”, nu construcție, iar restul de kilometri de care vorbește Narcis Neaga sunt în faza de proiectare.
„Realitatea: contractele de autostrăzi SEMNATE și ACTIVE însumează 193 de kilometri. Însă în acest moment, MIȘCARE ÎN TEREN există doar pe aproximativ 146 kilometri (restul sunt încă în faza de proiectare: două loturi din A0 Sud și Sectorul Sibiu-Boița din A1). Strict scriptic, țara noastră are acum 7,3 kilometri de autostradă în execuție la milionul de locuitori. Problema este că statistica este grosolan scoasă din context” precizează Asociația Pro Infrastructura.
Șeful CNAIR omite să spună că în țările mai dezvoltate ale Europei, rețeaua de autostrăzi este în mare parte finalizată, iar în țările „care trebuie să prindă Vestul” ritmul de construire este mult mai mare. Din păcate, în România se vor deschide câțiva zeci de kilometri peste câteva luni dintr-un contract semnat în vara anului 2013, și acesta nu este singurul termen depășit, transmite Asociația Pro Infrastructura.
„Ce nu spune Neaga este că zonele cele mai dense (și civilizate) ale Europei au rețeaua în mare parte finalizată și nu mai construiesc așa mult. În plus, în țările care trebuie să prindă Vestul din urmă ritmul este semnificativ mai mare. De exemplu, Polonia are în execuție peste 20 de kilometri/milionul de locuitori și în stadii avansate de pregătire încă vreo 30.
Mai grav, din cei 146 kilometri pe care se muncește, 43 se vor deschide în câteva luni, adică loturile 3 și 4 sin A1 Lugoj-Deva, contracte parafate în august 2013! Mai rămân 103 kilometri din care 41 de kilometri, tronsoanele 1 și 2 din A10 Sebeș-Turda, sunt în construcție de 4 ani și jumătate. Și nu-i vom termina în 2019, ci poate abia la anul!!!
Mai vreți termene depășite? Mai avem! Din cei 103-41=62 kilometri rămași, aproape 34 de km, adică segmentele Câmpia Turzii-Chețani și Chețani-Iernut (parte din A3) au ordine de începere emise în luna mai 2016! Primul tronson va fi gata abia la final de 2021 (poate), iar celălalt în 2020, realist vorbind.
Cu aceste `performanțe` se laudă Narcis Neaga și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Dezinformare, minciună, doar-doar s-ar acoperi dezastrul care ține de ani de zile” conchide Asociația Pro Infrastructura.
Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.monitorulcj.ro/actualitate/27281-sova-a-depus-plangere-penala-la-dna-pentru-contractul-cu-bechtel-care-s-a-pierdut