Autoritatea Națională de Administrare Fiscală a luat măsuri suplimentare, ce trebuie respectate atât de angajați cât și de contribuabili, pentru a preveni răspândirea coronavirusului, având în vedere că numărul de cazuri de infectare crește și în țara noastră, se arată într-un comunicat al instituției.
De asemenea, ANAF a precizat că în spațiile în care își desfășoară activitatea au loc dezinsecții și dezinfecții periodice, iar ședințele și întâlnirile cu participare extinsă sunt realizate prin video conferință; au fost suspendate și delegațiile/deplasările angajaților.
„Conducerea ANAF a dispus o serie de măsuri care sunt aplicate în scopul asigurării securității și sănătății personalului, dar și pentru protecția contribuabililor:
au fost stabilite punctele cheie și activitățile care necesită un flux continuu, precum și numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic, trezorerie, registratură, asistență contribuabili, relații cu publicul etc.;
este limitat accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanță de cel puțin 1,5 m între persoane;
sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: săpun, prosoape hârtie, măști de protecție, mănuși de protecție și dezinfectanți pentru protecția acestora;
în regim de urgență sunt asigurate servicii de dezinsecție și dezinfecție a spațiilor în care își desfășoară activitatea personalul ANAF;
pentru personalul care utilizează mijloacele de transport public ora de începere este stabilită în intervale orare decalate cu o oră/o oră și jumătate față de programul normal, respectiv ora 8.00, ora.9.00 și ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
se realizează permanent prelucrarea informațiilor și a măsurilor de protecție pentru prevenirea infectării cu COVID – 19, cu toții angajații,
toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferință, iar delegațiile/deplasările angajaților sunt suspendate în perioada următoare;
sunt stabilite activitățile și sunt identificați salariații care își pot desfășura activitatea la distanță, respectiv 50% din totalul angajaților ANAF;
sunt identificați angajații care au efectuat ore suplimentare și se acordă zilele de recuperare în vederea asigurării posibilității rotirii personalului;
toți angajații ANAF completează o declarație pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare;
la intrarea în toate sediile este afișat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanță cu ANAF” se arată în comunicatul instituției.
Citește și: Medicii din România care se luptă cu coronavirusul nu au protecție suficientă împotriva infectării!
Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.realitatea.net/stiri/actual/anaf-masuri-impotriva-covid19-ce-reguli-trebuie-sa-respecte-angajatii_5e6b3829e03b154fda0fd363