6.000 de euro alocați pentru reparația unei mașini vechi, la stat
Cu 1,8 milioane de lei se vor „cârpi” 68 de autoturisme vechi, la Regionala Iaşi a CNADNR. Cu aceşti bani se pot cumpăra Loganuri noi. Directorul Ovidiu Laicu spune că aşa au calculat mecanicii costurile. Reparaţiile pot depăşi valoarea actuală a maşinilor.
Modul prin care instituţiile statului „sparg” sute de milioane de lei capătă, de la an la an, noi dimensiuni. Direcţia de Drumuri Naţionale vrea să repare flota de autoturisme cu circa 20.000 - 30.000 de lei bucata. În medie, o reparaţie ar costa 6.000 de euro. În total, s-au alocat 1,8 milioane de lei pentru a asigura service-ul la 68 de maşini.
Concret, patru licitaţii publice îşi aşteaptă câştigătorul, în condiţiile în care chiar motivul licitaţiilor este discutabil. „Este o comisie care se ocupă de licitaţii şi încă nu s-a făcut adjudecarea. Nu ştiu deocamdată nici câştigătorii, şi nici sumele”, ne-a declarat Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi.
Contract „spart” în patru
Pe listă apar Cielo, Nubira, Opel Astra şi câteva autoturisme Renault, toate mai vechi de 10 ani. Comparativ, un Logan nou costă circa 6.200 de euro, sumă comparabilă cu cea care se va cheltui pentru reparaţia unui autoturism de la DRDP. „Şi nouă ne-ar fi plăcut să luăm maşini noi, care să aibă şi garanţie, dar nu ni s-a aprobat bugetul de investiţii”, a explicat Ovidiu Laicu.
Contractul pentru repararea autoturismelor DRDP a fost „spart” în patru licitaţii distincte, sub pretextul că firmelor câştigătoare le va fi mai uşor să lucreze. Pentru zona Nord, care include judeţele Botoşani şi Suceava, contractul este evaluat la 260.000 de lei şi se are în vedere reparaţia a 13 autoturisme. Aşadar, costul pe maşină ar fi de 20.000 de lei, iar atribuirea trebuia să fie deja făcută pe 16 iulie.
Potrivit caietului de sarcini, cele 13 autoturisme sunt modelele Daewoo Cielo şi Nubira, Opel Astra, Renault Kangoo, Renault Megane şi Fiat Doblo. Interesant este şi că lista de piese, trecută într-o anexă, include de la ulei şi filtre şi până la blocul motor, chiulasă şi baie de ulei. Altfel spus, unitatea service va reconstrui maşinile, nu le va repara.
În zona Sud, formată din Vrancea şi Galaţi, sunt 12 autoturisme de reparat. Suma alocată este de 268.000 de lei, adică de peste 22.000 de lei bucata. Contractul trebuia atribuit pe 4 iulie. Cea mai „ieftină” este o Dacia 1310, înmatriculată în Vrancea, a cărei reparaţie ar urma să coste 8.000 de lei.
Bani şi pentru maşinile aflate la dispoziţia şefilor
Cel mai mare contract, de 1,1 milioane de lei, vizează zona de Est, adică judeţele Iaşi şi Vaslui. Sunt 36 de maşini care urmează să fie reparate, ceea ce înseamnă peste 30.000 de lei bucata. Contractul nu a fost atribuit. Spre deosebire de celelalte zone din DRDP, la Iaşi se întâlnesc, pe lângă obositele Cielo şi Nubira, şi autoturisme de teren aflate la dispoziţia şefilor de la drumuri. Pe listă sunt trecute şase Land Rover Freelander, patru Nissan Terrano II şi şapte Kia Sportage, spre exemplu. Şi pentru zona de Vest, adică Neamţ şi Bacău, sumele trecute în caietul de sarcini sunt colosale. Pentru repararea a şapte autoturisme, va plăti 160.000 de lei.
Sursa foto: http://www.finantistii.ro/uploads/modules/news/2012/11/76110/un-service-auto-cere-insolventa-societatii-de-asigurari-city-insurance.jpg