Tobele, va rog. Momentul mult asteptat al acestui sezon a venit intr-un sfarsit. Debutul lui Alexander Wang la Balenciaga s-a produs in saloanele intime de pe Avenue George V. Nu au fost prezente atat de multe echipe de televiziune ca la show-ul lui Raf Simons pentru Dior din luna iulie, dar totusi au fost acolo – ca sa ne aduca aminte ca moda este de interes national in Franta. Inauntru, atmosfera a fost mai supusa, dar a parut ceva intentionat. La o discutie cu o zi inainte, Wang a confirmat ce s-a putut vedea si in timpul prezentarii: “ Ma intorc la baza, identificand regulile primare si transpunandu-le intr-o noua garderoba, total functionala.”
Un plan modest, dar nu o simpla sarcina. Multi s-au intrebat daca Wang se poate ridica la nivelul Casei Balenciaga, tinand cont ca este un tanar de 29 de ani din New York, obisnuit sa creeze haine de strada. Sa ne aducem aminte ca Dior a denumit Casa Balenciaga regina modei. Wang nu a venit nepregatit. In ciuda unui timp foarte scurt – conform departamentului de presa, a inceput munca pentru colectie in ianuarie – designerul a studiat cu siguranta arhivele brand-ului. Show-ul a respectat linile impuse de Cristobal. Paltoane cocon, jachete voluminoase, fuste subtiri, maneci stranse la incheietura – toate au fost prezente impunatoare in timpul show-ului.
Pasarela lui Wang a fost din marmura, si a devenit un imn de multumire inspre calitatea sculpturala a hainelor lui Cristobal Balenciaga, ca sa nu mai vorbim da mosternirea monolitica. Un motiv cu bile a aparut initial pe toata lungimea unor topuri elegante ce aveau spatele gol, apoi pe o rochie brodata si pe taioare croite couture, si intr-un final pe niste haine ce pareau adevarate ecouri ale stitului casei lui Wang: jachete minuscule de blana de vulpe purtate cu pantaloni cu talie inalta din catifea si dantela. Pantofi decupati si sandale pe picior au completat tinutele. Tocurile pareau un pic nesigure, dar prima sa geanta, un clutch cu maner de argint, a fost promitatoare.
Unii au afirmat ca ultima colectie a lui Wang nu a produs socul pe care l-a generat ultimul show al lui Nicolas Ghesquière. Se prea poate sa fie adevarat. Dar daca tinutele au semanat catusi de putin cu linile riguroase ale case de moda, Wang a imbinat tehnologia si tehnica pentru a crea noi materiale. Tricotajele din mohair ornate cu pete de vopsea au fost printre cele mai bune tinute; au constituit o frumoasa metafora a unei promisiuni ca Wang va sparge gheata trecutului cand va fi gata.
La final, Wang a iesit la plecaciune foarte lent, nu cum ies mai toti desigenrii de la New York, in graba. A fost un fel de admitere ca sarcina de a crea pentru aceasta casa este mai degraba un maraton, in loc de un sprint. Ar fi bine sa se vada mai mult din personalitatea lui in colectiile viitoare, dar per total a fost un inceput sigur.
Sursa foto: Facebook.com