Având în vedere sumele insuficiente prevăzute în buget pentru autostradă, pentru DN76 sau pentru centurile ocolitoare de pe DN-uri, deputatul PNL de Bihor, Gavrilă Ghilea, a depus o serie de amendamente pentru suplimentarea fondurilor, prin bugetul de stat, printre care a cerut încă 30 de milioane peste cei 70 milioane lei alocați pentru DN76 Oradea-Deva, în special pentru aducerea sectorului Ștei - Vârfurile, acolo unde au avut loc alunecări de teren, la o formă cât de cât civilizată.
„20 de milioane sunt insuficienți pentru Centura Alșed, astfel încât am cerut încă 20 de milioane. La Centura Beiuș - Ștei sunt necesari 600 de milioane de lei. Față de cei 40 de milioane prevăzuți în buget, am solicitat încă 20 de milioane de lei pentru începerea lucrărilor. Vorbim despre o investiție al cărei termen de finalizare era anul 2015!” subliniază Ghilea.
Guvernul a subfinanțat până și autostrada, în ce privește bugetul pentru deszăpeziri, atrage atenția prim-vicepreședintele PNL Bihor, Gavrilă Ghilea. De asemenea, liberalul a cerut în plus 50 de milioane de lei „pentru tronsonul de autostrată A3 Suplac - Borș, dar cu precădere pentru Biharia - Borș, singurul care ar putea fi dat în funcțiune anul viitor. Despre celelalte două tronsoane nu se mai știe nimic, deocamdată”.
„Cu doar 700 de milioane de lei bugetați în acest an, autostrada A3 rămâne mult subfinanțată. Doar tronsonul Suplac - Borș are nevoie de 900 milioane de lei. 700 de milioane sunt necesare doar pentru tunelul Mezeș, lung de 2,5 kilometri. Dacă e nevoie ca cineva să îl însoțească la baie pe Dragnea pentru a se realiza investițiile, îi invit pe subalternii lui din Oradea, care au dat asigurări, să o facă” a explicat Ghilea, făcând referire inclusiv la lipsa finanțării explicite pentru șantierul deschis deja pe fostul amplasament al Pieței Ocska, pentru noua Sală Polivalentă.
Sursa foto: ://adevarul.ro/locale/oradea/prefectul-gavrila-ghilea-top-10-salariu-6000-lei-luna-1_50ace8f37c42d5a6638bae13/index.html