Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Google Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
Adresa de email:                                      Parola:
Turism
 
ATRACTII TURISTICE
Adaugat: 13 Februarie 2018

Comentarii 0 Comentarii

      La 6 iunie 1987, ziarele vremii anunţau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piaţa Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcţie. Dincolo de propaganda specifică perioadei, lucrarea a fost, într-adevăr, finalizată într-un timp-record, chiar dacă operaţiunile pregătitoare construcţiei propriu-zise începuseră cu mai multe luni înainte.

       Acum 31 de ani, nu numai şeful de lucrări era prezent non-stop pe şantier, ci şi însuşi ministrul. "Se lucra în trei schimburi, iar ministrul Construcţiilor Industriale, Ion C. Petre, avea un container pe şantier, în care a stat până s-au terminat lucrările", îşi aminteşte inginerul constructor Gheorghe Polizu, la acea vreme angajat al ministerului menţionat, acum preşedinte al Patronatului Societăţilor în Construcţii.

      Pentru ca totul să se desfăşoare cât mai rapid, Nicolae Ceauşescu împărţise toate lucrările de infrastructură din zona centrală a Bucureştilor, astfel încât de fiecare dintre ele să fie responsabil câte un ministru, mai spune Polizu. "Dacă apăreau probleme deosebite, Ion Dincă, zis şi Ion Te-leagă, dădea dispoziţie ca un adjunct de ministru să stea pe un excavator până la soluţionarea lor", a mai declarat el. Inginerul constructor spune că acum, la lucrările de infrastructură, lipseşte gândirea în perspectivă. "Constructorii mai mult stau, meşterul se împiedică, proiectantul e cine ştie pe unde", a conchis Polizu.

      Proiectarea pasajului a fost făcută de Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto (IPTANA) la cererea autoritatilor comuniste, iar construcţia a fost realizată de Ministerul Construcţiilor Industriale alături de un societăţi locale.

     La Piaţa Unirii au lucrat sute de oameni, fără întrerupere. Lucrarea a fost extrem de complexă, pentru că pasajul, lung de 900 de metri, a supratraversat două magistrale de metrou şi cursul râului Dâmboviţa.

sursa foto:https://www.click.ro/news/bucuresti/pasajul-unirii-din-bucuresti-inundat-urma-furtunii


Operator:   
 
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
Rezervatia naturala Poiana Narciselor, unica in Europa!
Fiecare rezervatie naturala din Romania este unica si deosebita in fel...
 
Statiunea Turistica Colibita – Prundu Bargaului
Statiunea Cobilita este situata pe Valea Bistritei, mai exact pe malul...
 
Otratelul de balta
Detalii Detalii despre specia Otratelul de balta (Ulticularia Vulgaris...
 
Cele mai frumoase chei din Romania va asteapta sa le vizitati!
Tara noastra se bucura de numeroase destinatii fie ele turistice, cult...
 
Balti de pescuit din Judetul Prahova
Atunci cand vine vorba de relaxare si distractie, romanii au la dispoz...
 
Descoperiti cea mai mare pestera scufundata din Romania!
Aceasta bogatie naturala, ce iti incanta imaginatie dar si privirea, o...
 
Statiunea Slanic Prahova, un mic paradis curativ
Statiunea Slanic Prahova este situata in judetul Prahova, la 41 km nor...
 
Lacul Cincis din Transilvania
Lacul Cincis este situat la altitudinea de 800 m, in Muntii Poiana Rus...
 
 
 
 
EVENIMENTE
 
Halloween Monster Party la Castelul Bran
BRASOV
» 19 Octombrie 2018 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Navele de croazieră maritimă revin în Portul Constanța
CONSTANTA
» 18 Octombrie 2018 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Expoziție itinerară de fotografie în mai multe județe

» 17 Octombrie 2018 | Comentarii 0
 
ATRACTII TURISTICE
 
Trei drumuri superbe din România care merită văzute

» 16 Octombrie 2018 | Comentarii 0
 
ATRACTII TURISTICE
 
Geaca, paradisul lacurilor
CLUJ
» 15 Octombrie 2018 | Comentarii 0