Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Turism
 
ATRACTII TURISTICE
Adaugat: 13 Februarie 2018

      La 6 iunie 1987, ziarele vremii anunţau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piaţa Unirii, la numai 34 de zile de la începerea lucrărilor de construcţie. Dincolo de propaganda specifică perioadei, lucrarea a fost, într-adevăr, finalizată într-un timp-record, chiar dacă operaţiunile pregătitoare construcţiei propriu-zise începuseră cu mai multe luni înainte.

       Acum 31 de ani, nu numai şeful de lucrări era prezent non-stop pe şantier, ci şi însuşi ministrul. "Se lucra în trei schimburi, iar ministrul Construcţiilor Industriale, Ion C. Petre, avea un container pe şantier, în care a stat până s-au terminat lucrările", îşi aminteşte inginerul constructor Gheorghe Polizu, la acea vreme angajat al ministerului menţionat, acum preşedinte al Patronatului Societăţilor în Construcţii.

      Pentru ca totul să se desfăşoare cât mai rapid, Nicolae Ceauşescu împărţise toate lucrările de infrastructură din zona centrală a Bucureştilor, astfel încât de fiecare dintre ele să fie responsabil câte un ministru, mai spune Polizu. "Dacă apăreau probleme deosebite, Ion Dincă, zis şi Ion Te-leagă, dădea dispoziţie ca un adjunct de ministru să stea pe un excavator până la soluţionarea lor", a mai declarat el. Inginerul constructor spune că acum, la lucrările de infrastructură, lipseşte gândirea în perspectivă. "Constructorii mai mult stau, meşterul se împiedică, proiectantul e cine ştie pe unde", a conchis Polizu.

      Proiectarea pasajului a fost făcută de Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto (IPTANA) la cererea autoritatilor comuniste, iar construcţia a fost realizată de Ministerul Construcţiilor Industriale alături de un societăţi locale.

     La Piaţa Unirii au lucrat sute de oameni, fără întrerupere. Lucrarea a fost extrem de complexă, pentru că pasajul, lung de 900 de metri, a supratraversat două magistrale de metrou şi cursul râului Dâmboviţa.

sursa foto:https://www.click.ro/news/bucuresti/pasajul-unirii-din-bucuresti-inundat-urma-furtunii


Comentarii 0 Comentarii

Operator:   
 
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
Premiul pentru Destinația Anului se va acorda în cadrul Galei de la ...
 
O oază de liniște aflată la 2 ore de București atrage tot mai mul...
 
În cele două zile se organizează o mulțime de activități pentru ...
 
Casa de romi va fi inaugurată în Muzeul Satului „Dimitrie Gusti”...
 
Lacul Noua din Brașov devine, în perioada 7-10 martie, un paradis al...
 
Influencerul a vorbit foarte frumos despre vizita făcută în țara n...
 
Un loc superb din țara noastră, dar care a ajuns să fie `uitat ...
 
Casa care apare pe bancnota de 10 lei este expusă la Muzeul Astra din...
 
 
 
 
DECONCENTRATE
 
ANAF avertizează: Se trimit mesaje false și se cer informații despre facturile din sistemul e-Factura

» 21 Martie 2024 | Comentarii 0
 
ACTUALITATE
 
Eurodeputat: Solicităm aderarea completă a României și Bulgariei la Spațiul Schengen

» 20 Martie 2024 | Comentarii 0
 
SANATATE
 
Curiozități și superstiții despre magnolii - florile feminității

» 21 Martie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
În mai se inaugurează Muzeul Ivan Patzaichin și un traseu verde numit „Delta lui Ivan”

» 21 Martie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL SALAJ
 
Primăria Municipiului Zalău face demersuri pentru fluidizarea traficului la ieșirea din oraș

» 21 Martie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL IASI
 
CJ Iași, pași mari spre rezolvarea transportului elevilor

» 20 Martie 2024 | Comentarii 0