Supranumită și ``Semeringul Bănățean``, cea mai veche cale ferată montană din țara noastră, Oravița-Anina, oferă priveliști de neuitat. Cei 34 de kilometri, pot fi parcurși în aproximativ două ore, și asta din cauza traseului dificil.
Este supranumită ``Semeringu Bănățean`` pentru că seamănă cu calea ferată Semering din Austria. Pe linia Oravița-Anina circulă un singur tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, construită special pentru această cale ferată, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.
De asemenea, Oravița-Anina este a doua cale ferată montană din Europa. Se spune că pietrarii aduși din nordul Italiei au folosit un mortar ca și compoziție, asemănător cu cel roman. Mergând pe acest traseu, într-unul dintre puncte se poate vedea, sus pe muntele opus, locul prin care urmează să treci; nu există un alt traseu de cale ferată asemănător.
Înălțimea tunelurilor este puțin mai mică decât în mod normal, iar din cauza curbelor strânse, distanța între osii este și ea mai mică, prin urmare, trenul este făcut special pentru acest traseu. La calea ferată Oravița-Anina s-au cheltuit în total, cinci milioane de guldeni. A fost dată în funcțiune la 15 decembrie 1863 pentru transportul de mărfuri și la 4 aprilie 1869 pentru cel de persoane. Calea Ferată Oravița-Anina a fost construită la trei decenii după prima cale ferată din lume, Liverpool-Manchester.
Sursa foto: ://www.banatulazi.ro/bilete-online-pentru-trenurile-de-pe-ruta-oravita-anina/ //drumliber.ro/10-motive-ca-sa-mergi-pe-calea-ferata-oravita-anina/