Romania detine atractii turistice atat la suprafata, cat si in subteran. Aceste atractii subterane sunt foarte spectaculoase si incarcate de istorie.
Misterul Ingropat in Bucegi – Demarat in anul 1914 de constructorul german Iuluis Berger la tunelul Izvor din muntii Bucegi avand o lungime de 5.600 de metri, facand trecerea din Tara Romaneasca in Ardeal. Din cauza razboiului, lucrarile au incetat, fiind reluate de trupele naziste in anul 1941, realizand in partea damboviteana 480 de metri de tunel, 100 de metri fiind betonati. In Prahova, tunelul exista inca, dar a intrat in proprietate privata, dupa ce zeci de ani a fost depozit de branza al societatii de profil din judet. Astazi, tunelul nazistilor adaposteste o ciupercarie.
Tunelul Rutier Capra – Balea Lac – Este cel mai lung tunel rutier si strabate muntele Paltinul intre cotele 2.025 si 2.042. Are o lungime de 887 de metri, circulatia se face pe o singura banda pentru ambele sensuri, tunelul fiind luminat artificial si aerisit natural.
Primul Tunel de Autostrada - Galeria tunelului are 340 de metri lungime si a fost realizata intr-un an. Tunelul face parte din autostrada Orastie-Sibiu, unde lucrarile au inceput in luna iunie a anului 2011, iar termenul de finalizare a fost stabilit in prima faza pentru luna aprilie a acestui an. Din cauza unor alunecari de teren semnalate in toamna lui 2012, constructorii au decis sa amane inaugurarea autostrazii pana spre sfarsitul lui 2013.
Balaurul Incolacit de la Targu Ocna – Salina de la Targu Ocna are un tunel lung de 3 kilometri. Exploatarea de sare a fost atestata in documente in anul 1380, dar e, probabil, mult mai veche. Aflam ca totul e sapat in jurul pilonului central si ca exploatarea, de la Orizontul 11, foloseste benzi transportoare, iar “aerajul” se face cu ajutorul ventilatoarelor prin “guri” care ies in padure.
Depozitul de Branzeturi – Pana la finalizarea modernizarii salinei de la Turda, accesul se facea prin galeria Franz Josef, tunel sapat intre anii 1853 – 1871. Primii 500 de metri ai galeriei au servit ca depozit de branzeturi pana in anul 2008 cand salina a intrat in procesul de modernizare, fiind redata circuitului turistic din luna ianuarie 2010.