În al treilea trimestru al acestui an, segmentul de piață OTC care include medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere cu 3% față de perioada aprilie-iunie. Vânzările acestui segment de piață au crescut față de anul trecut cu 13%.
Categoria care a înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor este Lifestyle OTC care include produse fără prescripție medicală destinate sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor și urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătății sexuale, îngrijirii orale, produse recomandate în tulburări ale somnului, produse folosite pentru controlul greutății și soluții anti-fumat.
Cu toate acestea, medicii avertizează să fim foarte atenți la aceste suplimente. Într-o anchetă EVZ, care a dezvăluit în premieră că unele produse din categoria OTC sunt insuficient testate sau folosite în mod incorect, consumatorii au fost avertizați de către medici că orice abuz va avea consecințe.
Pentru lămuriri în privința suplimentelor alimentare, specialiștii recomandă sfătuirea cu medicul de familie în vederea interpretării prospectului și pentru realizarea unei scheme de tratament individual, în caz de nevoie. O opinie generalizată în rândul cadrelor medicale este aceea că astfel de produse promit prea multe, în comparație cu eficiența lor reală, iar publicitatea agresivă care se face pe toate canalele media, încurajează oamenii să cumpere „tratamentele minune”.
Sursa foto: ://www.google.ro/search?q=supliment+alimentar&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjt78uixNPeAhUHLlAKHTspAL4Q_AUIDigB&biw=1920&bih=889#imgrc=x7JRMSZOmu8rIM: