Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura consideră că declarația ministrului Transporturilor Lucian Șova privind eliminarea barierelor administrative din calea constructorilor de autostrăzi este „o minciună gogonată”. Ciurea spune că statul a fost și încă este marele responsabil pentru ritmul lent cu care se construiesc drumuri și în special autostrăzi în România. „Slaba capacitate administrativă și birocrația” sunt principalele probleme în opinia lui Ciurea.
„Atunci când vom avea profesioniști în sistem, atât în partea de pregătire a proiectelor, cât și partea de derulare a acestora, atunci vom avea caiete de sarcini făcute cum trebuie, profesioniști care să poată rezolva la timp partea birocratică, politicieni interesați și partea de finanțare care e foarte importantă, atunci probabil că vom atrage și constructori mai serioși. Acum, din păcate numărăm doar 4-5 constructori serioși.” spune directorul Asociației Pro Infrastructura.
Într-un comunicat de presă al Asociației se arată că pregătirea dezastruoasă a proiectelor întârzie foarte mult construcția, spre exemplu pe A3 Chețani-Câmpia Turzii nu sunt gata expropierile, iar pe sectorul Râșnov-Cristian nu s-au făcut nici relocările de utilități, nici expropierile și nu există încă autorizație de construcție. Pe tronsonul Iernut-Chețani A3, pe A3 la intrare în București, pe loturile 1 și 2 ale autostrăzii A10 Sebeș-Turda construcția este blocată din cauză că pe aliniamentul drumului sunt stâlpli de curent, și acestea nu sunt singurele investiții care stagnează din motive ridicole.
Reprezentanții Pro Infrastructura fac referire și la declarația lui Șova în care spune că „vara anului viitor este un termen rezonabil” pentru deschiderea traficului pe segmentul Sebeș-Aiud (Autostrada A10 Sebeș-Turda).
„Evident, este doar o promisiune fantezistă. Aceste două tronsoane sunt în execuție deja de 3 ani, iar stadiul fizic oficial este de aproximativ 49% pentru lotul 1 și 46% pentru lotul 2. Mai grav este avansul lunar pe aceste două șantiere, existând sectoare – nodul Sebeș de exemplu – unde stadiul fizic este practic zero. În ritmul actual, finalizarea în 2019 este o utopie.” explică membrii Pro Infrastructura.
Șova spune că „este prima dată când statul nu mai stă în calea șantierelor deschise, fiind eliminate toate barierele administrative” și este de părere că în aceste condiții marile proiecte de infrastructură ale țării ar trebui să nu mai aibă probleme în derulare. „Nimic mai fals!” spune și demonstrează Ionuț Ciurea.
Sursa photo: //www.rfi.ro/economie-105045-pro-infrastructura-afirmatiile-ministrului-transporturilor-minciuni-gogonate