Adela Bradu, director comunicare Microsoft România, a declarat marți, în marja evenimentului Microsoft Business Summit 2018 că aproape o treime dintre profesorii care utilizează tehnologia au cu 30% mai mult timp pentru clasă, iar România trebuie să meargă în această direcție.
``(...) În momentul de față se face un fel de echilibrare între tendința aceasta de a introduce tehnologia cu care copiii sunt obișnuiți cu factorul uman, care rămâne la baza educației. Nu putem ignora tendințele, nu putem să nu folosim tehnologia. Tehnologia este un facilitator și trebuie să fie luată în seamnă ca atare. Sunt studii care arată că profesorii care folosesc tehnologia au cu 30% mai mult timp pentru clasă. În contextul în care educația trebuie să aibă în centru copilul, asta a fost dintotdeauna și nu se va schimba. Faptul că ai 30% mai mult timp să te ocupi de individ este probabil direcția spre care trebuie să o luăm. România nu are încotro și trebuie să meargă în această direcție dacă își dorește ca peste 10-15 ani să fie măcar unde suntem acum. Pe baza unei școli de matematică foarte puternice în trecut, în momentul de față avem toate aceste firme, printre care și Microsoft, care angajează mii de specialiști în IT și care se întorc în economie cu propriile firme. (...) Dacă vrem ca acest fenomen să ia amploare, trebuie să facem ceva.`` a explicat Bratu.
Reprezentanta Microsoft România a amintit de un proiect în desfășurare care se adresează profesorilor de gimanziu. În cadrul acestuia, peste 3.000 de cadre didactice sunt învățate să programeze, nu doar să folosească tehnologia, iar acest lucru îi va ajuta să predea materia într-un mod mai atractiv pentru elevi.
``(...) Este foarte important ca, în continuare, educatorii să aibă un rol, pentru că ei sunt cei care inspiră copiii, care îndrumă copiii. Factorul uman rămâne primoridial dincolo de tehnologie. Astfel că primii la care ne-am gândit au fost profesorii și întrucât anul trecut s-a introdus disciplina obligatorie Informatică, îi învățăm și să programeze, să creeze tehnologie, nu doar să o folosească. Avem un proiect amplu prin care pregătim peste 3.000 de profesori din gimnaziu, mai mult de jumătate din profesorii de gimnaziu din întregul teritoriu, ca să poată să predea noua disciplină într-un mod atractiv.`` a spus Adela Bradu.
Sursa foto: //www.copilul.ro/copii-6-11-ani/copilul-la-scoala/Ce-asteptari-au-profesorii-de-la-elevi-a19652.html