Conform Asociației Pro Infrastructura în România 75% din șine, 65% din poduri, 50% din terasamente și 90% din catenare au durata de viață expirată, prin urmare necesită reparații urgente. Reprezentanții Asociației avertizează că „toată infrastructura feroviară românească este aproape de colaps” iar până în 2030-2040 va dispărea complet.
„Așadar, liniile pot fi periculoase dacă se exploatează la parametrii normali și, prin urmare, CFR Infrastructura este nevoită să impună sute de restricții drastice de viteză și tonaj. Astăzi avem peste 1.000 kilometri restricționați și sunt puncte unde trenurile trebuie să încetinească până la 5 km/h ca să nu deraieze!” transmite Pro Infrastructura.
Asociația amintește de incidentul de anul trecut, atunci când trenul IR1765 Timișoara-Iași a deraiat în gara Dej Călători, și spune că raportul final al situației de atunci a scos în evidență faptul că șina respectivă a fost reparată substanțial acum 30 de ani, adică în 1988. Calea ferată era atât de degradată încât viteza maximă permisă fusese scăzută la 50 de km/h, de la 100.
Infrastructura feroviară de la noi din țară este subfinanțată cronic, iar cârpeala făcută de CFR a fost un dezastru; se vrea însă achiziționarea trenurilor de tip Săgeata Albastră.
„Cârpeala făcută de CFR a fost un dezastru: s-au schimbat doar câteva sute de traverse de lemn pentru a putea menține viteza măcar la 50 de km/h. Doar că, prin utilizarea unor firme neautorizate care au furnizat componente sub-standard, traversele noi (tot de lemn) au putrezit și au crăpat, iar puținii angajați din mentenanță (7 în loc de 43 – rezultat al disponibilizărilor) nu au reușit să identifice problema în timp util. Suntem extrem de îngrijorați de frecvența incidentelor feroviare din ultima perioadă cauzate de cedări ale infrastructurii, defecțiuni ale materialului rulant și/sau de factori umani. Avem o subfinanțare cronică: anual rețeaua feroviară primește doar între 5 și 10% din necesarul de bani pentru mentenanță! În acest ritm, până în 2030-2040 nu vom mai avea cale ferată, lucru recunoscut inclusiv oficial în Ministerul Transporturilor România. Cerem alocare bugetară adecvată pentru a face măcar 150-200 kilometri de reînnoiri pe an și abordarea rețelei ca un tot unitar.” atrage atenția Asociația Pro Infrastructura într-un mesaj pe contul de socializare.
Sursa foto: //www.google.ro/search?biw=1920&bih=938&tbm=isch&sa=1&ei=sR-jW4DCH8OUsAec5I24Cw&q=asociatia+pro+infrastructura+&oq=asociatia+pro+infrastructura+&gs_l=img.3..0i24k1.4017.4017.0.4351.1.1.0.0.0.0.88.88.1.1.0....0...1c.1.64.img..0.1.86....0.0NESEnSuvFE#imgrc=jtzvrEzZEW49xM: