România este „atipică” în Uniunea Europeană din cauza alocării „disproporționat de mari” a resurselor bugetare către mediul universitar și, de asemenea, datorită alocării „disproporționat de mici” a resurselor bugetare către învățământul primar, arată Monitorul Social, un proiect al Friedrich Ebert Stiftung România, care a lansat un nou infografic despre educație.
Un efect vizibil al acestei probleme este o situație nemulțumitoare în ceea ce privește rezultatele elevilor români la testele PISA, în cazul matematicii înregistrându-se în ultimii ani o stagnare, iar în ceea ce privește citirea și gândirea logică – o scădere.
Monitorul oficial mai arată că sistemul primar este subfinanțat, beneficiind de o pondere de două ori mai mică decât în țări cu sisteme de educație performante, cum ar fi Danemarca sau țări din Europa estică precum Letonia.
„Există două explicații posibile (care nu se exclud reciproc): fie resursele alocate învățământului primar nu conduc spre dobândirea aptitudinilor educaționale la un nivel acceptabil, fie resursele alocare sistemului gimnazial sunt distribuite în mod ineficient.” arată aceeași sursă.
Sursa foto: //www.google.ro/search?biw=1920&bih=889&tbm=isch&sa=1&ei=31W8W6ihDcvUwAKmlYqYCg&q=sistem+de+invatamant+sarac&oq=sistem+de+invatamant+sarac&gs_l=img.3...63497.64403.0.64874.6.6.0.0.0.0.106.493.5j1.6.0....0...1c.1.64.img..0.1.104...35i39k1j0i24k1.0.R28_KHlLMmc#imgrc=dxWFpkFTE6-hTM: