Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Stiri
 
ACTUALITATE
Adaugat: 29 Iunie 2016

      Premierul Dacian Cioloș a anunțat marți, 28 iunie, în ședința de Guvern, că va elimina, prin ordonanță de urgență, o serie de proceduri birocratice care îi pun pe drumuri în mod inutil pe cetățeni. Astfel, vor dispărea copia legalizată la notar, funcționarii de la ghișeu fiind de acum cei care vor face legalizarea conform cu originalul, iar cazierul judiciar va fi solicitat doar între instituții. Totodată, românii vor putea trimite copiile cărților de identitate și prin e-mail, a spus Cioloș la începutul ședinței de Guvern. Acesta a mai spus că românii își vor putea plăti cu cardul taxele la ANAF.

    “Mâine (marţi-nr.), în şedinţa de Guvern, avem pe ordinea de zi un proiect de ordonanţă de urgenţă care va veni cu un pachet consistent de simplificare şi de reducerea birocraţiei (…) Cazierul judiciar se va solicita doar între instituţii, deci 2,5 milioane de drumuri la poliţie pentru ridicarea unui cazier judiciar vor fi eliminate pentru că instituţiile care vor avea nevoie de un cazier judiciar vor putea să-l solicite direct, la poliţie, fără să ceară cetăţeanului să treacă de la un ghişeu la altul şi să ia o hârtie ca s-o ducă la alt ghişeu”, a anunţat premierul, într-o emisiune la postul public de radio.

    "Apoi, copiile după buletin care trebuiau depuse la diferite dosare vor putea fi solicitate și trimise electronic, prin e-mail, prin scanare, fără să mai fie nevoie de acele documente și hârtii deplasate la o instituție sau alta. Se vor elimina copiile legalizate pentru furnizarea serviciilor publice, instituțiile care vor cere astfel de copii după anumite documente vor putea să le legalizeze conform cu originalul pe loc. La ridicarea buletinului și a pașaportului, cetățenii vor plăti o singură taxă și într-un singur loc, nu vor mai trebui să plătească diferite taxe la diferite instituții. Și celebrele adeverințe de venit pentru înscrierea la șomaj vor fi eliminate”, declara premierul luni, cu o zi înainte ca ordonanța să ajungă pe masa Guvernului.

     În luna februarie, Guvernul Cioloș anunța începerea unui proiect masiv de debirocratizare, cunoscut sub numele de Comisia de tăiat hârtii. În cadrul acestuia, cetățenii au putut semnala pe o platformă, www.maisimplu.gov.ro, toate actele și procedurile birocratice care le consumă fără sens timpul și banii. Însă după ce lista cu hârtii ce trebuie să dispară din relația stat cetățean a fost făcută, lucrurile au stagnat, a explicat pentru Republica.ro Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene, unii dintre inițiatorii proiectului de debirocratizare. „Foarte pe scurt povestea a fost așa. Am lansat acea platformă, reacția societății a fost extraordinară. Ce am sperat eu a fost să se vadă în sistem, să fie un fel de analiză de sine în sistem, care nu s-a manifestat. Am pierdut câteva luni în discuții exasperante cu șefi de instituții”, povestea Ghinea. După luni întregi de dialoguri lipsite de rezultat cu instituțiile statului, acesta s-a gândit la o schimbare de strategie. „Am avut o discuție cu premierul Cioloș în care am spus că această abordare nu merge. Singura abordare pe care o recomand eu este să facem de sus în jos, cu forța și într-un fel de Blitz Krieg. Printr-un pachet legislativ care să taie majoritatea hârtiilor semnalate de cetățeni pe maisimplu.gov.ro.”, spunea ministrul Fondurilor Europene la jumătatea lunii iunie.

     Astfel a apărut proiectul de ordonanță care își propune reducerea birocrației ce a ajuns marți pe masa Guvernului. „Am început să lucrez cu o colegă de la Cancelarie la acest pachet legislativ, pe care l-am scris cum am dori noi să se întâmple. În care am luat fiecare doleanță legitimă a cetățenilor de pe platforma maisimplugov.ro și am scris ce ar trebui să se întâmple ca ea să se îndeplinească”, a spus Ghinea.

Printre prevederi, enumeram:

 - Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic www.edirect.e-guvernare.ro,  în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar.

- Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale vor accepta și copia electronică după Cartea de Identitate, prin furnizarea unei adrese de poștă electronică, atât pe pagina proprie de internet, cât și pe punctul de contact unic electronic. În termen de 30 de zile instituțiile publice au obligația să anunțe adresa de email unde se vor putea transmite. În cazul copiilor legalizate solicitate de către instituții în furnizarea serviciilor publice, acestea vor fi înlocuite cu verificarea de către funcționar, la ghișeu, a conformității cu originalul.

- Datele cu caracter personal necesare pentru furnizarea unui serviciu public, care sunt colectate, deținute sau gestionate de o altă autoritate sau instituție publică se iau direct de la respectiva autoritate sau instituție dacă acest lucru a fost solicitat expres de către beneficiarul serviciului public sau dacă există consimțământul expres al acestuia.

- Instituțiile publice și organele administrației publice centrale sunt obligate să specifice pe formularele proprii durata de completare a fiecăruia și motivul colectării informației.

- Va fi scutită de plata taxei extrajudiciare de timbru eliberarea cărții de identitate, eliberarea și prelungirea valabilității actelor de identitate pentru cetățenii străini și a cazierului judiciar. Această măsură a fost luată având în vedere că plata acestei taxe de valoare mică presupune deplasări la Poștă și la Poliție. La ridicarea cărții de identitate și a pașaportului cetățenii vor plăti o singură taxă, într-un singur loc. Taxele extrajudiciare de timbru rămase în vigoare se vor plăti prin mijloace electronice, ordin de plată sau numerar, cu excepţia taxei pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobândite în baza legii 18/1991, pentru taxele de până la 50.000 lei.

Autorităţile şi instituţiile publice, altele decât cele din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, vor putea obține certificatul de cazier judiciar în mod direct de la Ministerul Afacerilor Interne, scutind cetăţeanul de obţinerea acestuia, caz în care taxa de eliberare şi taxa extrajudiciară de timbru vor fi eliminate. Astfel, orice altă instituţie publică, cu excepţia celor prevăzute deja în lege, va solicita electronic unităţilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne, în baza consimţământului scris al solicitantului, copie de pe cazierul judiciar al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice. Unităţile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne vor furniza electronic copiile solicitate într-un termen de 24 de ore de la primirea solicitării, iar persoana pentru care se efectuează verificări specifice este scutită de plata serviciului.

- În vederea simplificării plății taxelor pentru pașaport, au fost comasate cele două taxe astfel încât acestea se vor putea achita într-un cont unic, facilitându-se astfel și plata lor online.

- O altă măsură are în vedere obligativitatea instituțiilor publice să ofere metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, a amenzilor contravenţionale şi a taxelor şi impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemelor electronice de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată.

- În cazul plății amenzii rutiere, dificultatea semnalată de un număr semnificativ de cetățeni este reprezentată de obligativitatea de a transmite dovada plății amenzii la unitatea de poliție. În sensul eliminării acestei proceduri, actul normativ introduce posibilitatea transmiterii dovezii de plată şi prin poştă electronică, respectiv eliminarea acestei obligativităţi atunci când plata se realizează prin mijloace electronice. Astfel, art. 28 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor va fi completat în consecință, facilitând plata prin Sistemul Național Electronic de Plată şi a altor mijloace electronice de plată.

- De asemenea, pentru a reduce riscurile de corupţie în obţinerea permisului auto şi având în vedere cazurile mediatizate care au scos la iveală riscuri la adresa siguranţei circulaţiei pe drumurile publice, se va implementa un sistem de monitorizare şi verificare a desfășurării examenului pentru obţinerea permiselor auto. Proba teoretică se înregistrează video, iar cea practică audio și video.

- În cazul procedurii de înmatriculare auto, se introduce posibilitatea plăţii într-un cont unic a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare permanentă, de probă, temporare şi provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, precum şi contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere.

     Prin Memorandumul care însoțește Ordonanța de simplificare au fost introduse principiile necesare acestor simplificări în rândul instituțiilor publice. O prevedere importantă din Memorandum este aceea că se pot plăti online amenzi de circulație prin Ghiseul.ro.

sursa foto:http://www.ziuaconstanta.ro/images/stories/2016/06/28/Arantxa/dacian_ciolos_guvern_.jpg


Comentarii 0 Comentarii

Operator:   
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
Un fost rival al lui Putin spune că acesta este capabil să folosească arma nucleară pentru a câștiga în Ucraina
Mihail Hodorkovski susține că Putin poate folosi arma nucleară dac...
 
Directorul ANM spune când scăpăm de vremea rea
Până când va fi în vigoare informarea de ploi abundente în toată...
 
Circulație închisă, timp de 2 zile, pe Valea Prahovei
Marți și miercuri, 19 și 20 martie, se închide circulația pe DN1 ...
 
1 din 10 români suferă de boală cronică de rinichi fără să știe. Se pot face analize gratuite pentru depistarea precoce
Medicii avertizează că 1 din 10 români suferă de boală cronică d...
 
Premii în bani pentru elevii cu rezultate deosebite la olimpiade, oferite de Primăria Galați
Mai bine de 110 elevi din Galați vor primi bani pentru rezultatele bu...
 
Eurodeputat: Solicităm aderarea completă a României și Bulgariei la Spațiul Schengen
Gheorghe Falcă cere Consiliului European să decidă rapid asupra ade...
 
Lili Sandu a vorbit despre relația cu Bogdan Stelea: Eram un copil care i-a dăruit inima...
Lili Sandu a făcut mărturisiri în premieră despre relația cu fost...
 
ANAF avertizează: Se trimit mesaje false și se cer informații despre facturile din sistemul e-Factura
Agenția Națională de Administrare Fiscală atrage atenția asupra u...
 
 
 
 
DECONCENTRATE
 
ANAF avertizează: Se trimit mesaje false și se cer informații despre facturile din sistemul e-Factura

» 21 Martie 2024 | Comentarii 0
 
ACTUALITATE
 
Eurodeputat: Solicităm aderarea completă a României și Bulgariei la Spațiul Schengen

» 20 Martie 2024 | Comentarii 0
 
SANATATE
 
Curiozități și superstiții despre magnolii - florile feminității

» 21 Martie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
În mai se inaugurează Muzeul Ivan Patzaichin și un traseu verde numit „Delta lui Ivan”

» 21 Martie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL SALAJ
 
Primăria Municipiului Zalău face demersuri pentru fluidizarea traficului la ieșirea din oraș

» 21 Martie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL IASI
 
CJ Iași, pași mari spre rezolvarea transportului elevilor

» 20 Martie 2024 | Comentarii 0